Zespół
Szkolno-Przedszkolny
w Gładyszowie

27.03.2020 r. „Z wiosną dzieci rosną”

Dzień dobry J

1. Przedszkolaki – rozmowa z dziećmi na temat wiersza D. Gellnerowej.
Przedszkolaki

Przedszkolaki wiosną
bardzo szybko rosną.
Potem znów, jak wiecie,
podrastają w lecie.
A pod jesień
już za małe
są buciki i sandały.
Krzesełko w przedszkolu
robi się za niskie –
to znak, że czas do szkoły
wyruszyć z tornistrem.
 Zadajemy  dziecku pytania: W jakiej porze roku przedszkolaki bardzo szybko rosną?; W jakiej porze roku znów podrastają?; W jakiej porze roku są najwyższe?.

2. Zadajemy dziecku pytanie: Co zrobić, by być zdrowym i zdrowo rosnąć? Wspólnie dokonujemy podsumowania, np. trzeba zdrowo się odżywiać, odpowiednio ubierać się do pogody, bawić się na świeżym  powietrzu…

3. Zeszyt grafomotoryczny str. 39- odczytywanie kodów

4. „Zielone kanapki” –  zachęcam dzieci do zrobienia kanapek na kolację lub śniadanie dla całej rodzinki.  Rodzic przygotowuje produkty do zrobienia kanapek np.: sałata, zielony ogórek obrany i pokrojony w plasterki, szczypiorek, natka pietruszki, chleb pokrojony, masło, biały ser, jogurt naturalny lub śmietana, sól oraz deseczkę. Najpierw omawiamy  z dzieckiem zasady higienicznego wykonywania posiłków. Następnie dziecko z rodzicem  ustala kolejność czynności potrzebnych do wykonania kanapek. Rodzic zadaje pytanie: Co należy wykonać i w jakiej kolejności, by przygotować kanapki?. Dziecko wymienia kolejne czynności. Następnie dziecko wykonuje pracę zgodnie z kolejnością:
-myje ręce, zakłada fartuszek;
-z białego sera, jogurtu i soli wyrabia twarożek;
-chleb smarują masłem, a następnie twarożkiem;
-dekoruje kanapki zielonymi warzywami według własnego pomysłu;
-porządkuje stanowisko pracy;
- rozkłada talerzyki na stole i serwetki;
Możemy zapytać dziecko na której kanapce jest więcej a gdzie mniej np. plasterków ogórka  SMACZNEGO J   

5. W załączniku  przesyłam kartę pracy

Ponadto zachęcam do korzystania z edukacyjnych stron podawanych we wcześniejszych dniach. 

 

wiekszy_mniejszy.jpg