Zespół
Szkolno-Przedszkolny
w Gładyszowie

ĆWICZYMY RÓWNOWAGĘ


Potrzebujemy: sznurek, 2 kartki, flamaster i świetna zabawa gotowa! Można połączyć kilka sznurków i stworzyć tor w całym domu.


Instrukja:

Na kartkach zapisujemy "START" "META"


Zdjęcie


Następnie rozkładamy sznurek (na początek proponuję zrobić prostą linię, dopiero gdy dziecko to opanuje, można zwiększać trudność)


WAŻNE! najpierw rodzic demonstruje dziecku o co chodzi w zabawie, dopiero później cwiczenie wykonuje dziecko

 


Propozycje zabawy:

- swobodne przejście jak na załączonym filmiku (tak jak pisałam wyżej, na początek może być sznurek położony w linii prostej, proszę obserwować dziecko podczas ćwiczenia - jak sobie radzi)

https://www.facebook.com/ja.nauczycielka/posts/2609881115784269


- dodanie elementów i stworzenie toru przeszkód (np. poduszki)

- dodawanie elementów typu: wycięte zwierzęta (wówczas mówimy np. Piotrusiu, to jest kot. Jaki dźwiek wydaje kot? Czekamy chwilę na odpowiedź, jeśli jej nie uzyskujemy mówimy, Piotruś kotek mówi "miau". Powtórz teraz Ty. Zalecam powtarzać wyraz dźwiękonaśladowczy kilkukrotnie) kolorowe klocki/zabawki (wówczas nazywamy kolory albo przedmioty) 

- sylabki/samogłoski- zapisujemy na karteczkach sylaby/samogłoski i ustawiamy na torze. Dziecko idąc torem zbiera kartkę z sylabą/samogłoską, rodzic mówi dziecku daną sylabe, dziecko powtarza. na końcu toru, gdy juz wszystkie sylaby będą pozbierane można: liczyć kartki, segregować według tych samych sylab, najważniejsze jest aby te sylaby często NAZYWAĆ nawet w przypadku, gdy dziecko nie powtarza. Ta propozycja ćwiczenia jest trudna dlatego zachęcam stopniowo wprowadzać różne przeszkody do stworzonego toru. 

(Sylaby powinny być dwuliterowe otwarte, czyli kończące się samogłoską np. MA, MO, ME, MU, MY, MI) 


WAŻNE! STOPNIOWANIE TRUDNOŚCI

Proponuję pierwszego dnia swobodne przejście po torze, drugiego dnia - dodanie elementu typu poduszka, gdzie nie wymagamy jeszcze od dziecka zbiernia i nazywania przedmiotu, kolejnego dnia zbieranie elementów występujących na torze, dopiero następnego dnia wdrażanie do zbierania i nazywania.

Najlepiej obserwować dziecko, kolejne elementy wdrażać dopiero, gdy wcześniejsze etapy zostaną opanowane. 


BARDZO WAŻNE! proszę pamiętać aby chwalić dziecko, zauważać jego postępy, motywować i kibicować dziecku :)


W razie trudnosci i pytań proszę o kontakt