Zespół
Szkolno-Przedszkolny
w Gładyszowie

01.04.2020  Witam rodziców i dzieci i zapraszam do pracy

1. Dzisiaj coś o zdrowiu na wiosnę. Posłuchajcie  wierszyka, starajcie się gestami ilustrować wybrane fragmenty.

  •  
  •  


 
 
 

"Na zdrowie" B. Lewandowska

Doktor rybka niech nam powie
Jak należy dbać o zdrowie!

Kto chce prosty być jak trzcina,
Gimnastyką dzień zaczyna!

Całe ciało myje co dzień
Pod prysznicem, w czystej wodzie.

Wie, że zęby białe czyste
Lubią szczotkę i dentystę!

Pije mleko, wie, że zdrowo
Chrupać marchew na surowo.

Kiedy kicha czysta chustka
Dobrze mu zasłania usta.

Chcesz, to zobacz, jak jeść jabłka
Na obrazku bez zarazków.

Rób tak samo, bo chcesz chyba
Tak zdrowy być jak ryba.

Odpowiedzcie na pytania: Co trzeba robić , żeby być zdrowym? Dlaczego wiosna zachęca nas do dbania o zdrowie?/Należy tu wspomnieć o obecnej sytuacji i o tym, że trzeba być jednak bardzo uważnym przy wyjściu z domu, dlaczego najlepiej nie wychodzić/

 

 

2. Przyjrzyjcie się temu obrazkowi i powiedzcie jakie elementy składają się na nasze zdrowie.

A może spróbujecie sami wykonać plakat promujący zdrowie. Można wykorzystać kolorowe gazety wycinając z nich odpowiednie obrazki i naklejając na kartkę albo rysując potrzebne scenki.

 

3. Posłuchajcie jeszcze kilku zagadek:

 1. Zawsze w przychodni w fartuchu białym

Zęby tak leczy, by nie bolały (dentysta)

 

2. Przyjemnie pachnie, ładnie się

A brudne ręce w czyste zamieni (mydło)

3. Leczy wszystkich ludzi, odwiedza też chore dzieci.                             Chodzi w białym fartuchu. Kto to jest? Czy wiecie? (lekarz)

 

4. Schowała się w tubie, używać jej lubię.

A i mała szczotka chętnie się z nią spotka (pasta do zębów)

 

5. Nosi biały czepek i biały fartuszek,

A żebyś był zdrowy czasem ukłuć musi. (pielęgniarka)

 

6. Wiszę w łazience, wycierasz mną ręce (ręcznik)

 

7. Co to jest na pewno wiesz

Najeżona jest jak jeż,

Lecz nikogo nie kłuje, tylko zęby szoruje (szczoteczka)

 

8. Służy do mycia, służy do picia

Bez niej na ziemi nie byłoby życia (woda)

 

9. Wody i mydła pilnie unika. Co weźmie do rąk wszystko poplami.

A jak nazwać takiego chłopczyka? Ja wam nie powiem nazwijcie go sami. (brudas)

 

10. Kiedy kaszlesz, kichasz w głos,

W co należy wsadzić nos? (chusteczka)

11. Jak ten przedmiot się nazywa?

Jest za mały by w nim pływać,

Lecz, gdy woda z kranu ciurka, biorę kąpiel, daję nurka (wanna)

 

12.Rozpuszczam się w wodzie, ubywa mnie, co dzień.

Kto o czystość dba, ten mnie dobrze zna (mydło)

 

14. Do suchej nitki moknie nieraz,

Gdy po kąpieli ciało wycierasz (ręcznik)

 

15. Używamy jej do gotowania, mycia

Potrzebna jest ludziom, zwierzętom, roślinom do życia (woda)

 

4.Teraz wykonajcie  ćwiczenia ze str.33b KP.3

Zachęcam też do wykonania zaległych ćwiczeń z poprzednich stron w Kartach Pracy oraz do ćwiczeń w czytaniu tekstu z KZ.

Na stronie www.mindheart.co znajduje się krótka książeczka o koronawirusie  do pobrania też w języku polskim. Myślę, że warto ją pokazać dzieciom.

Pozdrawiam, do jutra

labirynt.gif