Zespół
Szkolno-Przedszkolny
w Gładyszowie

1. Do każdej z opisanych sytuacji (1-4) wybierz właściwą reakcję. Zaznacz: A, B lub C.

1       Koleżanka tłumaczy ci zadanie z matematyki, ale nie rozumiesz jej wyjaśnień. Co powiesz?

         A   Could you explain that again, please?

         B    I think I understand now.

         C    I’d like to say it again, ok?

2       Potrzebujesz zapytać przechodnia czy w pobliżu jest kawiarnia. Co powiesz?

         A   How far is the nearby café?

         B    Is there a café near here?

         C    Can you show me the way to a café?

3       Twój młodszy brat samodzielnie przeczytał pierwszą książkę. Jak zareagujesz na jego sukces?

         A   All the best!

         B    Well done!

         C    I wish you luck!

4       Szkolna drużyna koszykówki przegrała mecz zaledwie dwoma punktami. Jakzareagujesz?

         A   How wonderful!

         B    That’s great!

         C    What a shame!

 

2. Uzupełnij dialog. Wpisz w każdą lukę (1-3) brakujący fragment wypowiedzi, tak aby otrzymać spójny i logiczny tekst. Wykorzystaj wyrazy podane w nawiasach, ale nie zmieniaj ich formy. Luki należy uzupełnić w języku angielskim.

X: Hello, Mrs Walters speaking.

Y: Hello, this is Mark.  1 (speak) _____________________ Tom, please?

X: Hi Mark, sure. Hold on a second.

Z: Tom here.

Y: Hi Tom. I’m calling about tomorrow.  2 (time) _____________________ we going to meet?

Z: Tomorrow? What is tomorrow?

Y: Don’t tell me you’ve forgotten. You promised to help me with painting my room.

Z: Oh, right! I 3 (sorry) ____________________ that. There’s so much going on. Will 9am be ok for you?

Y: Sure, just take some old clothes. We’ll probably get really dirty.