Zespół
Szkolno-Przedszkolny
w Gładyszowie

Temat: Stopniowanie przymiotników

W waszym podręczniku na str. 84 znajdziecie tabelkę ćw. 3, w której przedstawione są zasady stopniowania przymiotników.

1. Przymiotnik jednosylabowy np. ‘old’ (stary), aby użyć go w stopniu wyższym (starszy) musi otrzymać końcówkę - er, natomiast w stopniu najwyższym rodzajnik ‘the’ przed przymiotnikiem i końcówkę - est:

old         older     the oldest

2. Przymiotniki dwusylabowe lub dłuższe stopniujemy zupełnie inaczej. Do samego przymiotnika np. ‘important’ (ważny) nie dodajemy żadnych końcówek, lecz w stopniu wyższym stawiamy przed nim słowo ‘more important’ (ważniejszy), a w stopniu najwyższym ‘the most important’ (najważniejszy).

important           more important               the most important

Więcej przykładów znajdziecie w tabelce w ćw. 3 na str. 84.

Zadanie 1

Korzystając z powyższych zasad spróbujcie postopniować następujące przymiotniki:

cheap, light, comfortable, low, expensive

 

Zadanie 2

Zróbcie ćw. 1 str. 78 (w waszej dodatkowej książce z ćwiczeniami). Przyślijcie tylko same odpowiedzi. Nie trzeba przepisywać całych zdań.

Zadanie 3

W waszym podręczniku na str. 85 przeczytajcie tekst ‘Who invented the shopping centre?’  Do tego tekstu zróbcie ćw. 3 i 4 i przyślijcie same odpowiedzi.