FIZYKA KLASA 8
Z dokumentu „Fizyka klasa 8-karty pracy” wydrukuj lub przepisz do zeszytu i uzupełnij karty pracy numer 1, 2, 3 i 6.
{file81620}
Wybierz jeden z poniższych tematów i opracuj go pisemnie na podstawie zdobytych informacji. Swoją pracę przynieść na kartce na lekcję fizyki.
- 1. Zbuduj „dzieło artystyczne” z części, które „trzymają się razem”, bo są namagnesowane.
- 2. Na mapie Turcji znajdź okrąg o nazwie Magnesia. Odszukaj informacje o tym, czy nazwa „magnes” ma coś wspólnego z Magnesią.
- 3. Odszukaj informację o pierwszych kompasach zbudowanych przez Chińczyków i ich zastosowaniach.
- 4. Wyjaśnij związek pola magnetycznego z następującymi zjawiskami:
-zorza polarna
-sztormy magnetyczne
-wyczuwanie kierunku przez niektóre ptaki, pszczoły, a nawet bakterie
Zadania dodatkowe dla chętnych uczniów:
- 1. Odszukaj informacje i przygotuj prezentację o metodach nawigacji jakimi posługiwano się w różnych okresach historycznych.
- 2. Z przedmiotów codziennego użytku zbuduj własną elektrownię wiatrową lub na korbkę.
- 3. Znajdź w Internecie modele silników na prąd stały. Zbuduj jeden z nich i zaprezentuj jego działanie na lekcji.
- 4. Komputery, telewizory, elektryczne linie przesyłowe i inne urządzenia są źródłami fal elektromagnetycznych. Zgromadź informacje i przygotuj prezentację na temat wpływu tych fal na zdrowie człowieka.
- 5. Wykonaj zdjęcia przedstawiające dowolnie wybrane zjawiska fizyczne dostrzeżone w otaczającej przyrodzie lub świadomie wyeksponowane w przeprowadzonym przez ciebie eksperymencie. Zdjęcia wydrukuj i przynieś na lekcje fizyki.
07.04.2020
LEKCJA 45
07.04.2020
TEMAT: ZJAWISKO INDUKCJI ELEKTROMAGNETYCZNEJ . PRĄDNICA, JAKO ŹRÓDŁO ENERGII ELEKTRYCZNEJ.
CELE LEKCJI: Nauczysz się:
- wytwarzać prąd za pomocą ruchu magnesu,
- wyjaśniać powstawanie prądu indukcyjnego,
- omawiać i prezentować doświadczalnie zjawisko indukcji elektromagnetycznej,
- jak jest zbudowana i jak działa prądnica.
1. Podręcznik strona 152 do 155 przeczytać.
2. Link do zajęć: https://epodreczniki.pl/a/wzbudzanie-przeplywu-pradu-elektrycznego/Du2Ajvg6k
Przeczytaj uważnie punkt 1.
ZADANIE DOMOWE:
Napisz w zeszycie:
1.Jak nazywa się urządzenie do wytwarzania prądu przemiennego?
2. Podaj przykłady zastosowania zjawiska indukcji elektromagnetycznej.
UWAGA!!! To zadanie zostanie ocenione w całości.
Przyślij zdjęcie tych zadań gotowe do odczytu( kartka pionowo, abym nie musiała ich obracać i zdjęcia powinny być w załączniku).
UWAGA!!!Napisz „Fizyka 8, imię i nazwisko, numer w dzienniku”.
UWAGA!!!Proszę wszystkich uczniów o systematyczne odrabianie zadań i przysyłanie zdjęć. Jeżeli macie jakieś problemy z przesłaniem zdjęć lub pytania to proszę do mnie napisać.
TERMIN: 08.04.2020 godzina 20:00
Miłej pracy. Pozdrawiam :) Barbara Grzegorzek.
LEKCJA 46
DATA: 21.04.2020
TEMAT: FALE ELEKTROMAGNETYCZNE. RODZAJE I PRZYKŁADY ZASTOSOWAŃ.
CELE LEKCJI: Nauczysz się:
-rozpoznawać i nazywać zakresy promieniowania elektromagnetycznego
-opisywać zastosowanie fal elektromagnetycznych.
1. Podręcznik strona 156 do 164 przeczytać.
2. Link do zajęć: https://epodreczniki.pl/a/podzial-fal-elektromagnetycznych-oraz-ich-zastosowanie/D1Cf4lBah
Wykonaj znajdujące się tam ćwiczenia.
ZADANIE DODATKOWE: Wykonaj doświadczenie opisane w „Pracy domowej” i przyślij filmik lub zdjęcie.
ZADANIE DOMOWE:
1.W linku w „Zadania podsumowujące lekcję” znajdują się ćwiczenia 7,8,9. Jeżeli masz możliwość to wydrukuj i wklej do zeszytu, a jeżeli nie to przepisz do zeszytu i wykonaj.
2.W podręczniku na stronie 165 znajdują się 4 doświadczenia. Wybierz jedno z nich i napisz co zaobserwowałeś.
UWAGA!!! To zadanie zostanie ocenione w całości.
Przyślij zdjęcie tych zadań gotowe do odczytu( kartka pionowo, abym nie musiała ich obracać i zdjęcia powinny być w załączniku).
UWAGA!!!Napisz „Fizyka 8, imię, nazwisko, numer w dzienniku”.
PROŚBA!!! KOCHANI UCZNIOWIE OPISUJCIE ZADANIA Z FIZYKI TAK, JAK WAS PROSZĘ, BO W JEDNYM MIEJSCU SĄ ZGROMADZONE ZADANIA Z CHEMII, BIOLOGII ,GEOGRAFII I FIZYKI I NIE MOGĘ ZNALEŹĆ WASZYCH ZADAŃ, GDY NIE SĄ PRAWIDŁOWO PODPISANE. PONADTO NIEKTÓRZY Z WAS WYSŁALI ZADANIA DO KLASY 5. JA MAM W 3 SZKOŁACH 169 UCZNIÓW I NIE JESTEM W STANIE SZUKAĆ WASZYCH ZADAŃ. DZIĘKUJĘ ZA SPEŁNIENIE MOJEJ PROŚBY!!!
UWAGA!!!Proszę wszystkich uczniów o systematyczne odrabianie zadań i przysyłanie zdjęć. Jeżeli macie jakieś problemy z przesłaniem zdjęć lub pytania to proszę do mnie napisać.
ZADANIE DODATKOWE: Jeśli masz ochotę to wykonaj pozostałe doświadczenia.
TERMIN: 22.04.2020 godzina 20:00
Miłej pracy!!!Serdecznie pozdrawiamJBarbara Grzegorzek.
FIZYKA KLASA 8 28.04.2020
LEKCJA 47 DATA: 28.04.2020
TEMAT: POWTÓRZENIE O ZJAWISKACH MAGNETYCZNYCH.
CELE LEKCJI:
-powtórzenie i utrwalenie wiadomości o zjawiskach magnetycznych.
1. Podręcznik strona 166 do 167 przeczytać i nauczyć się.
2. Link do zajęć: ,,Podsumowanie wiadomości o magnetyzmie i elektromagnetyźmie”.
https://epodreczniki.pl/a/podsumowanie-wiadomosci-o-magnetyzmie-i-elektromagnetyzmie/DsMJOHux9
Wykonaj znajdujące się tam ćwiczenia 1,2,3,4,5,6.
ZADANIE DOMOWE!
Podręcznik strona 168 i 169. Rozwiąż test i odpowiedzi zapisz w zeszycie.
Przyślij zdjęcie tych zadań gotowe do odczytu( kartka pionowo, abym nie musiała ich obracać i zdjęcia powinny być w załączniku).
UWAGA!!!Napisz „Fizyka 8, imię nazwisko, numer w dzienniku”.
TERMIN ODESŁANIA ZADANIA: 29.04.2020
1)UWAGA!!! KOCHANI UCZNIOWIE!!!Proszę wszystkich uczniów o systematyczne odrabianie zadań i przysyłanie zdjęć W TERMINIE. Jeżeli macie jakieś problemy z przesłaniem zdjęć lub pytania to proszę do mnie napisać.
2) PODPISUJCIE SWOJE ZADANIA, BO JAK MAM ZNALEŻĆ ZADANIE Z FIZYKI WŚRÓD ZADAŃ Z CHEMII , BIOLOGII CZY GEOGRFII, JEŻELI NIC NIE PISZECIE, ALBO PISZECIE TYLKO ,,ZADANIE’’ I NIE WIADOMO KTO JE PRZYSŁAŁ I Z JAKIEGO PRZEDMIOTU. JAK PRZYŚLECIE TO CZEKAJCIE CIEPLIWIE, AŻ WAM POTWIERDZĘ ODBIÓR, BO JA UCZĘ MATEMATYKI I FIZYKI W 3 SZKOŁACH I MAM 169 UCZNIÓW, WIĘC NIE JESTEM W STANIE TEGO POPRAWIĆ NAWET W CIĄGU JEDNEGO DNIA!!!!!!!!
3)PISZCIE SOBIE W ZESZYCIE NA MARGINESIE ,,WYSŁANE”, BO NIEKTÓRZY Z WAS JUŻ TREZCI RAZ PRZYSYŁAJĄ MI TO SAMO ZADANIE!!!!!! A TO JEST DLA MNIE DODATKOWA PRACA.
DZIĘKUJĘ TYM, KTÓRZY PRACUJĄ WZOROWO!!!
SERDECZNIE POZDRAWIAM!!! :):):):) BARBARA GRZEGORZEK