Zespół
Szkolno-Przedszkolny
w Gładyszowie

FIZYKA KLASA 8

Z dokumentu „Fizyka klasa 8-karty pracy” wydrukuj lub przepisz do zeszytu i uzupełnij karty pracy numer      1, 2, 3 i 6.


{file81620}


Wybierz jeden z poniższych tematów i opracuj go pisemnie na podstawie zdobytych informacji. Swoją pracę przynieść na kartce na lekcję fizyki.

  1. 1.      Zbuduj „dzieło artystyczne” z części, które „trzymają się razem”, bo są namagnesowane.
  2. 2.      Na mapie Turcji znajdź okrąg o nazwie Magnesia. Odszukaj informacje o tym, czy nazwa „magnes” ma coś wspólnego z Magnesią.
  3. 3.      Odszukaj informację o pierwszych kompasach zbudowanych przez Chińczyków i ich zastosowaniach.
  4. 4.      Wyjaśnij związek pola magnetycznego z następującymi zjawiskami:

-zorza polarna

-sztormy magnetyczne

-wyczuwanie kierunku przez niektóre ptaki, pszczoły, a nawet bakterie

 

 

Zadania dodatkowe dla chętnych uczniów:

  1. 1.      Odszukaj informacje i przygotuj prezentację o metodach nawigacji jakimi posługiwano się w różnych okresach historycznych.
  2. 2.      Z przedmiotów codziennego użytku zbuduj własną elektrownię wiatrową lub na korbkę.
  3. 3.      Znajdź w Internecie modele silników na prąd stały. Zbuduj jeden z nich i zaprezentuj jego działanie na lekcji.
  4. 4.      Komputery, telewizory, elektryczne linie przesyłowe i inne urządzenia są źródłami fal elektromagnetycznych. Zgromadź informacje i przygotuj prezentację na temat wpływu tych fal na zdrowie człowieka.
  5. 5.      Wykonaj zdjęcia przedstawiające dowolnie wybrane zjawiska fizyczne dostrzeżone w otaczającej przyrodzie lub świadomie wyeksponowane w przeprowadzonym przez ciebie eksperymencie. Zdjęcia wydrukuj i  przynieś na lekcje fizyki.

 

07.04.2020

LEKCJA 45                                                                                                                                        

07.04.2020

TEMAT: ZJAWISKO INDUKCJI ELEKTROMAGNETYCZNEJ . PRĄDNICA, JAKO ŹRÓDŁO ENERGII ELEKTRYCZNEJ.

CELE LEKCJI: Nauczysz się:

- wytwarzać prąd za pomocą ruchu magnesu,

- wyjaśniać powstawanie prądu indukcyjnego,

- omawiać i prezentować doświadczalnie zjawisko indukcji elektromagnetycznej,

- jak jest zbudowana i jak działa prądnica.

1. Podręcznik strona 152 do 155 przeczytać.

2. Link do zajęć: https://epodreczniki.pl/a/wzbudzanie-przeplywu-pradu-elektrycznego/Du2Ajvg6k

Przeczytaj uważnie punkt 1.

ZADANIE DOMOWE:

Napisz w zeszycie:

1.Jak nazywa się urządzenie do wytwarzania prądu przemiennego?

2. Podaj przykłady zastosowania zjawiska indukcji elektromagnetycznej.

UWAGA!!! To zadanie zostanie ocenione w całości.

Przyślij zdjęcie tych zadań gotowe do odczytu( kartka pionowo, abym nie musiała ich obracać i zdjęcia powinny być w załączniku).

UWAGA!!!Napisz „Fizyka 8, imię i nazwisko, numer w dzienniku”.

UWAGA!!!Proszę wszystkich uczniów o systematyczne odrabianie zadań i przysyłanie zdjęć. Jeżeli macie jakieś problemy z przesłaniem zdjęć lub pytania to proszę do mnie napisać.

TERMIN: 08.04.2020 godzina 20:00

Miłej pracy. Pozdrawiam :) Barbara Grzegorzek.


 

LEKCJA 46                                                                                                                                

DATA: 21.04.2020

TEMAT: FALE ELEKTROMAGNETYCZNE. RODZAJE I PRZYKŁADY ZASTOSOWAŃ.

CELE LEKCJI: Nauczysz się:

-rozpoznawać i nazywać zakresy promieniowania elektromagnetycznego

-opisywać zastosowanie fal elektromagnetycznych.

1. Podręcznik strona 156 do 164 przeczytać.

2. Link do zajęć: https://epodreczniki.pl/a/podzial-fal-elektromagnetycznych-oraz-ich-zastosowanie/D1Cf4lBah

Wykonaj znajdujące się tam ćwiczenia.

ZADANIE DODATKOWE: Wykonaj doświadczenie opisane w „Pracy domowej” i przyślij  filmik lub zdjęcie.

ZADANIE DOMOWE:

1.W linku w „Zadania podsumowujące lekcję” znajdują się ćwiczenia 7,8,9. Jeżeli masz możliwość to wydrukuj i wklej do zeszytu, a jeżeli nie to przepisz do zeszytu i wykonaj.

2.W podręczniku na stronie 165 znajdują się 4 doświadczenia. Wybierz jedno z nich i napisz  co zaobserwowałeś.

UWAGA!!! To zadanie zostanie ocenione w całości.

Przyślij zdjęcie tych zadań gotowe do odczytu( kartka pionowo, abym nie musiała ich obracać i zdjęcia powinny być w załączniku).

UWAGA!!!Napisz „Fizyka 8, imię, nazwisko, numer w dzienniku”.

PROŚBA!!! KOCHANI UCZNIOWIE OPISUJCIE ZADANIA Z FIZYKI TAK, JAK WAS PROSZĘ, BO W JEDNYM MIEJSCU SĄ ZGROMADZONE ZADANIA Z CHEMII, BIOLOGII ,GEOGRAFII I FIZYKI I NIE MOGĘ ZNALEŹĆ WASZYCH ZADAŃ, GDY NIE SĄ PRAWIDŁOWO PODPISANE. PONADTO NIEKTÓRZY Z WAS WYSŁALI ZADANIA DO KLASY 5. JA MAM W 3 SZKOŁACH 169 UCZNIÓW I NIE JESTEM W STANIE SZUKAĆ WASZYCH ZADAŃ. DZIĘKUJĘ ZA SPEŁNIENIE MOJEJ PROŚBY!!!

UWAGA!!!Proszę wszystkich uczniów o systematyczne odrabianie zadań i przysyłanie zdjęć. Jeżeli macie jakieś problemy z przesłaniem zdjęć lub pytania to proszę do mnie napisać.

ZADANIE DODATKOWE: Jeśli masz ochotę to wykonaj pozostałe doświadczenia.

TERMIN: 22.04.2020 godzina 20:00

Miłej pracy!!!Serdecznie pozdrawiamJBarbara Grzegorzek.

 


 

FIZYKA KLASA 8                                                                                                                      28.04.2020

LEKCJA 47                                                                                                                                 DATA: 28.04.2020

TEMAT: POWTÓRZENIE O ZJAWISKACH MAGNETYCZNYCH.

CELE LEKCJI:

-powtórzenie i utrwalenie wiadomości o zjawiskach magnetycznych.

1. Podręcznik strona 166 do 167 przeczytać i nauczyć się.

2. Link do zajęć: ,,Podsumowanie wiadomości o magnetyzmie i elektromagnetyźmie”.

 https://epodreczniki.pl/a/podsumowanie-wiadomosci-o-magnetyzmie-i-elektromagnetyzmie/DsMJOHux9

Wykonaj znajdujące się tam ćwiczenia 1,2,3,4,5,6.

 ZADANIE DOMOWE!

Podręcznik strona 168 i 169. Rozwiąż test i odpowiedzi zapisz w zeszycie.

 

Przyślij zdjęcie tych zadań gotowe do odczytu( kartka pionowo, abym nie musiała ich obracać i zdjęcia powinny być w załączniku).

UWAGA!!!Napisz Fizyka 8, imię  nazwisko, numer w dzienniku”.

TERMIN ODESŁANIA ZADANIA: 29.04.2020

1)UWAGA!!! KOCHANI UCZNIOWIE!!!Proszę wszystkich uczniów o systematyczne odrabianie zadań i przysyłanie zdjęć W TERMINIE. Jeżeli macie jakieś problemy z przesłaniem zdjęć lub pytania to proszę do mnie napisać.

2) PODPISUJCIE SWOJE ZADANIA, BO JAK MAM ZNALEŻĆ ZADANIE Z FIZYKI WŚRÓD ZADAŃ Z CHEMII , BIOLOGII CZY GEOGRFII, JEŻELI NIC NIE PISZECIE, ALBO PISZECIE TYLKO ,,ZADANIE’’ I NIE WIADOMO KTO JE PRZYSŁAŁ I Z JAKIEGO PRZEDMIOTU. JAK PRZYŚLECIE TO CZEKAJCIE CIEPLIWIE, AŻ WAM POTWIERDZĘ ODBIÓR, BO JA UCZĘ MATEMATYKI I FIZYKI W 3 SZKOŁACH I MAM 169 UCZNIÓW, WIĘC NIE JESTEM W STANIE TEGO POPRAWIĆ NAWET W CIĄGU JEDNEGO DNIA!!!!!!!!

3)PISZCIE SOBIE W ZESZYCIE NA MARGINESIE ,,WYSŁANE”, BO NIEKTÓRZY Z WAS JUŻ TREZCI RAZ PRZYSYŁAJĄ MI TO SAMO ZADANIE!!!!!! A TO JEST DLA MNIE DODATKOWA PRACA.

DZIĘKUJĘ TYM, KTÓRZY PRACUJĄ WZOROWO!!!

SERDECZNIE POZDRAWIAM!!! :):):):) BARBARA GRZEGORZEK