ĆWICZYMY RÓWNOWAGĘ
Potrzebujemy: sznurek, 2 kartki, flamaster i świetna zabawa gotowa! Można połączyć kilka sznurków i stworzyć tor w całym domu.
Instrukja:
Na kartkach zapisujemy "START" "META"
Następnie rozkładamy sznurek (na początek proponuję zrobić prostą linię, dopiero gdy dziecko to opanuje, można zwiększać trudność)
WAŻNE! najpierw rodzic demonstruje dziecku o co chodzi w zabawie, dopiero później cwiczenie wykonuje dziecko
Propozycje zabawy:
- swobodne przejście jak na załączonym filmiku (tak jak pisałam wyżej, na początek może być sznurek położony w linii prostej, proszę obserwować dziecko podczas ćwiczenia - jak sobie radzi)
https://www.facebook.com/ja.nauczycielka/posts/2609881115784269
- dodanie elementów i stworzenie toru przeszkód (np. poduszki)
- dodawanie elementów typu: wycięte zwierzęta (wówczas nazywamy mijane/zbierane zwierzątka, można też ćwiczyć wyrażenia dźwiękonaśladowcze - pytamy dziecko jak robi np. krowa, dziecko odpowiada "muu") kolorowe klocki/zabawki (wówczas nazywamy kolory albo przedmioty)
- sylabki/samogłoski- zapisujemy na karteczkach sylaby/samogłoski i ustawiamy na torze. Dziecko idąc torem zbiera kartkę z sylabą/samogłoską, rodzic mówi dziecku daną sylabe, dziecko powtarza. Na końcu toru, gdy juz wszystkie sylaby będą pozbierane można: liczyć kartki, segregować według tych samych sylab.
(Sylaby powinny być dwuliterowe otwarte, czyli kończące się samogłoską np. MA, MO, ME, MU, MY, MI). Mozemy w tym zadaniu wykorzystać również głoskę, która jest nieprawidłowo realizowana (wymawiana) przez dziecko (np. SZ, Ż, CZ, R, L itd).Niemniej jednak ważne jest, aby przed ćwiczeniem wyjaśnić dziecku w jaki sposób wymawia się ćwiczoną głoskę.
WAŻNE! STOPNIOWANIE TRUDNOŚCI
Najlepiej obserwować dziecko, kolejne elementy wdrażać dopiero, gdy wcześniejsze etapy zostaną opanowane (tzn. najpierw dziecko idzie po prostym torze, kolejno układamy trudniejszy tor, następnie dodajemy elementy - nazywanie, zbieranie)
BARDZO WAŻNE! proszę pamiętać aby chwalić dziecko, zauważać jego postępy, motywować i kibicować dziecku :)
W razie trudnosci i pytań proszę o kontakt mailowy:
pedagogszkolny.gladyszow@gmail.com
Pozdrawiam
pedagog szkolny
Agnieszka Różycka