03.04
Kochani, dzisiaj będziemy różnicować głoski [sz] i [s]. Przygotowałam dla Was ćwiczenia. Jeśli nie zdązyliście jeszcze przejść przez poprzednie zajęcia logopedyczne on-line (tematy: głoski szumiące, głoski syczące) to proszę nadrobić zaległości :) Będzie Wam łatwiej wykonać poniższe ćwiczenia.
ćw. 1 Koszyczek Króliczka
Na początek stwórzcie sobie tabelkę:
Królik z koszyczkiem „SZ’’ |
Królik z koszyczkiem „S’’ |
np. szop
|
np. kaktus |
Waszym zadaniem jest wpisanie przedmiotów z poniższych kart z obrazkami w odpowiednie miejsce w tabelce, uwzględniając występowanie głosi (sz lub s) w nazwie obrazka
ćw. 2 "Dwie szafy"
Tutaj również zacznijcie od narysowania tabelki:
SZAFA „SZ” |
SZAFA „S” |
np. kapelusz
|
np. spodnie |
Waszym zadaniem jest wpisanie częsci garderoby z poniższych kart w odpowiednie miejsce w tabelce, uwzględniając występowanie głosi (sz lub s) w nazwie obrazka. Uwaga! Tutaj jest nieco trudniej, gdyż obrazki nie są podpisane. Jeśli macie trudność z nazwaniem obrazka lub nie wiecie jak go poprawnie zapisać poproście o pomoc rodzica/rodzeństwo
dwie szafy, karty z obrazkami |
ćw. 3 Ułóż zdania
Teraz kochani wybieramy dwa dowolne przedmioty z dzisiejszych zajęć i układamy zdania
np. Wybieram wyrazy: ananas, szklanka. Moje zdania to:
- Bardzo lubię ananasy.
- Codziennie piję szklankę zimnej wody.
Wypełnione tabelki oraz dwa zdania proszę wysłać na maila: pedagogszkolny.gladyszow@gmail.com
lub schować do zeszytu/teczki i przynieść po powrocie do szkoły. Ćwiczenia proszę wykonać do 15.04
W razie pytań proszę o kontakt.
Pozdrawiam :)