Zespół
Szkolno-Przedszkolny
w Gładyszowie

Witam Was kochani :)


Udało się Wam poćwiczyć wspólnie z Panią Agatą głoskę [r]? Możecie wracać do tych ćwiczeń tak często jak tylko macie ochotę. Tutaj jest kolejny zestaw ćwiczeń głoski [r] również z panią Agatą:

https://www.facebook.com/agatakwiaslogopeda/videos/695652421278397/

Jeśli macie ochotę zajrzyjcie dodatkowo w ten powyższy link i w wolnych chwilach poćwiczcie :)

Letra R de payaso SEVI - envío 24/48 horas - kinuma.com

Natomiast dzisiaj w ramach zajęć logopedycznych przygotowałam dla Was następujący zestaw ćwiczeń. 

Zaczniemy sobie od rozgrzania naszych aparatów mowy

  • Język kosmitów”. Rozpoczynamy od szybkiego wymawiania głosek ttt, ddd, tdtdtdtd, tdntdntdntdn, tede-tede, tedo-tedo, tedu-tedu. Ćwiczenia prowadzimy przy otwartych ustach gdyż wtedy zmuszamy język do wykonywania ruchów potrzebnych przy td. 
  • Wymawiając ddddd przesuwamy palcem pod językiem w prawo i lewo pobudzając go do drgań
  •  „Guma do żucia” Wyobraź sobie, że twój język to guma do żucia, jest ona w twoim ulubionym smaku. Spróbuj żuć swój język, tak jak zwykle żujesz gumę balonową.
  • „Wyścigi konne” Zamieniamy się w konie, jesteśmy na torze wyścigowym i bierzemy udział w zawodach, liczy się wytrzymałość, wygrywa ten, kto dłużej kląska językiem (możesz poprosić np. mame albo siostrę, żeby wzieła udział w zabawie razem z tobą)
  • „Odpoczynek” Wyścig był bardzo meczący, a konie się bardzo zmęczyły, dlatego otwieramy teraz lekko buzie, język leży płasko na dolnej wardze i parskamy ( wibrują wargi i język )
Wesoła Gimnastyka Buzi i Języka – AKREDYTOWANY NIEPUBLICZNY ...

Jeśli Wasze buzie i języki są już rozgrzane to zapraszam Was do wykonania ćwiczenia
1. Proszę narysować na kartce 4 kwadraty, 4 trójkąty oraz 4 prostokąty a następnie wykonać polecenia (kliknijcie w poniższy załącznik, tam też jest podpowiedź jak wyglądają te figury, gdyby ktoś zapomniał)


Udało się wykonać to ćwiczenie? Śmiech To możemy przejść dalej.
2. Proszę Was o to, aby przyjrzeć się poniżej wstawionemu rysunkowi, nazwać to co na nim widzicie oraz krótko opisać (najlepiej w zeszycie). Spróbujcie też policzyć ile przedmiotów znajdujących się na obrazku zawiera w sobie głoskę [r]



Dodatkowo jeśli macie drukarke to możecie pomalować poniższy obrazek

Czekam na Wasze prace do 07.04 (czwartek)
e-mail: pedagogszkolny.gladyszow@gmail.com

Pozdrawiam Uśmiech