Zespół
Szkolno-Przedszkolny
w Gładyszowie

Kochani :)

Jestem przekonana, że prawidłowa realizacja głoski [r] wychodzi Wam coraz sprawniej. Pamiętajcie o codziennej dawce gimnastyki dla Waszych buzi i języków a efekty waszej ciężkiej pracy zostaną z wami na zawsze! :) 

 

Dzisiaj zapraszam Was do ćwiczeń, które usprawnią różnicowanie głoski [r] i [l]

Zanim jednak do tego przejdziemy, zapraszam Was na dawkę ćwiczeń. Gotowi? No to zaczynamy.

Każde z poniższych ćwiczeń wykonujemy co najmniej 5 razy!!


potworne_r_cz2.pdf

  

Buzia rozgrzana? To możemy przejść do ćwiczeń właściwych


Ćw1. Wymyśl po dwa wyrazy, które

a)     Zaczynają się głoską [l], np. lalka

b)    Zaczynają się głoską [r], np. rower

c)     W środku wyrazu występuje głoska [l], np. pole

d)    W środku wyrazu występuje głoska [r], np. park


Ćw2. „Piłka do bramki”

(ćwiczenie w pliku pod opisem)

Materiał zawiera 2 karty, na pierwszej znajdują się ilustracje dwóch bramek podpisane głoskami, na drugiej piłki z ilustracjami, których nazwy zawierają głoski [r] lub [l].

Jeśli macie możliwość wydrukowania: Kartę z bramkami przecinamy na pół, a z kart z piłkami wycinamy piłki. Waszym zadaniem jest umieścić (przykleić) piłki w odpowiednich bramkach, ze względu na głoskę występującą w nazwie obrazka znajdującego się na piłce

Jeśli nie macie możliwości wydrukowania: Waszym zadaniem jest narysować w zeszycie tabelkę a następnie zapisać nazwy przedmiotów znajdujących się na piłkach w odpowiednią rubrykę

R

L

 



 

 

pilka_do_bramki.pdf