Kochani :)
Jestem przekonana, że prawidłowa realizacja głoski [r] wychodzi Wam coraz sprawniej. Pamiętajcie o codziennej dawce gimnastyki dla Waszych buzi i języków a efekty waszej ciężkiej pracy zostaną z wami na zawsze! :)
Dzisiaj zapraszam Was do ćwiczeń, które usprawnią różnicowanie głoski [r] i [l]
Zanim jednak do tego przejdziemy, zapraszam Was na dawkę ćwiczeń. Gotowi? No to zaczynamy.
Każde z poniższych ćwiczeń wykonujemy co najmniej 5 razy!!
potworne_r_cz2.pdf |
Buzia rozgrzana? To możemy przejść do ćwiczeń właściwych
Ćw1. Wymyśl po dwa wyrazy, które
a) Zaczynają się głoską [l], np. lalka
b) Zaczynają się głoską [r], np. rower
c) W środku wyrazu występuje głoska [l], np. pole
d) W środku wyrazu występuje głoska [r], np. park
Ćw2. „Piłka do bramki”
(ćwiczenie w pliku pod opisem)
Materiał zawiera 2 karty, na pierwszej znajdują się ilustracje dwóch bramek podpisane głoskami, na drugiej piłki z ilustracjami, których nazwy zawierają głoski [r] lub [l].
Jeśli macie możliwość wydrukowania: Kartę z bramkami przecinamy na pół, a z kart z piłkami wycinamy piłki. Waszym zadaniem jest umieścić (przykleić) piłki w odpowiednich bramkach, ze względu na głoskę występującą w nazwie obrazka znajdującego się na piłce
Jeśli nie macie możliwości wydrukowania: Waszym zadaniem jest narysować w zeszycie tabelkę a następnie zapisać nazwy przedmiotów znajdujących się na piłkach w odpowiednią rubrykę
R |
L |
|
|