Zespół
Szkolno-Przedszkolny
w Gładyszowie

Pytania oraz wykonane zadania wysyłać na adres:
gladyszow.biologia2@wp.pl

 

 

 

01.04.2020r      

Witam  !

Zakończyliśmy omawiać dział. Mam dla was następującą propozycję. Zapiszcie w zeszytach temat lekcji:

Temat:        Tkanki   i  organy  roślinne  -  podsumowanie.

 

Przesyłam Wam dwie prezentacje. Pamiętacie, pokazywałam je Wam jeszcze w szkole. Myślę, że z przyjemnością je obejrzycie. Jedna dotyczy tkanek roślinnych, a budowy i funkcji łodygi. 

Po obejrzeniu prezentacji następne zadanie.

Macie do dyspozycji swoje notatki  w zeszycie (niektóre widziałam – były bardzo ładne i doskonale opracowane) i podręcznik. I teraz powiem wam co zaplanowałam.

Proszę, aby każdy w Was opracował 10 pytań, poleceń dotyczących treści z działu IV – Tkanki i organy roślinne. Powinny mieć różny stopień trudności. Proszę, aby były poprawnie sformułowane, ciekawe.

Każdy swoje 10 zadań napisze na komputerze w programie Word i wyśle pocztą email jako załącznik. Przypominam adres naszej klasowej poczty: gladyszow.biologia1@wp.pl

Można też wysłać jako zdjęcie. Wolę jednak, abyście nauczyli pisać się ładnie w programie Word. Zadbajcie, aby tekst był starannie napisany. Plik Word wstawcie jako załącznik.

Na wasze zadanie czekam do poniedziałku.

Co będzie dalej, to niespodzianka. ……

Zobaczycie wkrótce.

Pozdrawiam i ściskam Was mocno :) :) :)

 

 {file94479}

 {file94483}



16.04.2020

TEST SPRWDZAJĄCY:


{file104223}


Proszę wysyłać zdjęcia zrobionych notatek.

 



 

Kl. V   BIOLOGIA       30.04.2020r.

 

Na dzisiejszą lekcję przygotowałam wam prezentację, myślę, że się wam spodoba.

 

Obejrzyjcie ją.

 mchyprezentacjamultimedialna1.pdf

Następnie wykonajcie w zeszycie notatkę korzystając z informacji z podręcznika str. 115 i z tej właśnie prezentacji. J

 

Temat: Mszaki

 

  1. Mchy żyją na lądzie, występują w miejscach wilgotnych, zacienionych.
  2. Budowa – Mech płonnik

 

 (wykonaj samodzielnie rysunek i podpisz poszczególne części korzystając z podręcznika str. 116 lub prezentacji)


 

Postaraj się uzupełnić notatkę!

 

  1. Funkcje poszczególnych części:

 

  • Chwytniki - …
  • Łodyżka ulistniona - …
  • Trzonek - ….
  • Zarodnia - …

 

  1. Cykl rozwojowy – Mech płonnik  (jeżeli możesz wydrukuj i wklej)

 

 

 

1)     W zarodni powstają zarodniki, które wysiewają się

 

2)     Zarodnik kiełkuje

 

3)     Wyrastają z niego łodyżki ulistnione. Na jednych rozwijają się organy rozrodcze żeńskie – rodnie, na innych męskie – plemnie. Rodnie produkują komórki jajowe, Plemnie produkują plemniki.

 

4)      Plemnik przedostaje się do rodni w kropli wody, dochodzi do zapłodnienia (połączenie plemnika z komórką jajową)

 

5)     Powstaje zygota, z której wyrasta łodyżka nieulistniona, a na szczycie tworzy się zarodnia z zarodnikami.

 

 

 

  1. Znaczenie mszaków w przyrodzie:

 

  • ….
  • ….

 

  1. Znaczenie mszaków dla człowieka:

 

  • ….
  • ….

 

Zrób zdjęcia notatki i prześlij do oceny  na adres: gladyszow.biologia2@wp.pl