Pytania oraz wykonane zadania wysyłać na adres:
gladyszow.biologia3@wp.pl
Nasz temat lekcji: Przegląd i znaczenie gadów.
Zgodnie z ustaleniami z ostatniej lekcji proszę, aby każdy uczeń oddzielnie przygotował plakat na wyznaczony temat. W tej sytuacji proszę aby każdy przygotował plakat indywidualnie, na temat przeznaczony dla swojej grupy.
Przypominam tematy:
- Jaszczurki
- Krokodyle
- Węże
- Żółwie
- Dinozaury
Zwróć uwagę na:
- Zróżnicowanie budowy ciała
- Cechy charakterystyczne
- Środowisko życia
- Gatunki występujące w Polsce
- Ilustracje
- Samodzielne rysunki
- Ciekawostki
- Co zagraża gadom
- Korzystaj z różnych dostępnych źródeł informacji
Przed przystąpieniem przeczytaj tekst w podręczniku strona 107.
Proszę również w zeszycie wykonać notatkę na podstawie podręcznika str. 110
ü Znaczenie gadów dla człowieka
ü Główne zagrożenia i sposoby ochrony gadów.
ü Przepisz 4 zdania - To co najważniejsze.
Bardzo proszę potraktować poważnie to zadanie.
Jeżeli jesteś odpowiedzialnym uczniem nie zlekceważysz tego zadania. Działaj!
Czekam na zdjęcia waszych plakatów pod adresem spgladyszow@wp.pl
Wasza praca będzie nagrodzona, jak się spotkamy w szkole.
P.S. Żółw ma się dobrze. Woda zmieniona w piątek. Rybki czekają na was – zmiana wody i czyszczenie akwariów- jak wrócicie do szkoły.
Wkrótce następne zdania. DZIAŁAJCIE !!!!
Nauczyciel biologii KM
23.03.2020r.
Zadanie na bieżący tydzień.
Przepisz notatkę do zeszytu.
Temat: Podsumowanie wiadomości - kręgowce zmiennocieplne.
Ryby, płazy, gady należą do kręgowców zmiennocieplnych. Każda z tych grup jest odpowiednio przystosowana do życia w określonych warunkach środowiska.
Otwórz podręcznik na str. 83 – 92 RYBY przeczytaj tekst, przepisz tekst najważniejsze.
- 1. RYBY:
- Kształt ciała …..
- …..
- ….
- …..
Wejdź nastroję WWW.epodreczniki.pl– ryby. Przeglądnij całą stronę, a potem wykonaj test sprawdzający.
Otwórz podręcznik na str. 93 – 102 PŁAZY przeczytaj tekst, przepisz tekst najważniejsze.
- PŁAZY:
- Wśród płazów wyróżniamy ….
- ..
- …
- …
Wejdź nastroję WWW.epodreczniki.pl– plazy. Przeglądnij całą stronę, a potem wykonaj test sprawdzający.
Otwórz podręcznik na str. 103 – 111. GADY przeczytaj tekst, przepisz tekst najważniejsze.
- 3. GADY:
- Wśród gadów wyróżniamy…..
- ….
- …
- …
Wejdź nastroję WWW.epodreczniki .pl– gady. Przeglądnij całą stronę, a potem wykonaj test sprawdzający.
Proszę przeczytać podsumowanie działu str. 112 i odpowiedzieć ustnie na pytania z testu z podręcznika.
ZA TYDZIEŃ W PONIEDZIAŁEK SPRWADZIANWIADOMOŚCI Z TEGO DZIAŁU.
Proszę się dobrze przygotować. O formie sprawdzianu dowiecie się wkrótce.
W razie wątpliwości, pytań proszę o kontakt pod adresem email: gladyszow.biologia3@wp.pl
Wejdź nastroję : WWW.epodreczniki .pl - Co pomaga rybom pływać?
Wykonaj doświadczenia.
Każde kolejne doświadczenie - opisz przebieg doświadczenia, obserwacje i wnioski.
Prześlij do 27 marca (piątek)
Pierwsze 10 osób za poprawnie wykonane zadanie otrzymuje ocenę : 6
na adres: email: gładyszów.biologia3@wp.pl
Po wykonaniu doświadczeń proszę wykonać test sprawdzający na tej samej stronie.
30.03.2020 (poniedziałek)
{file90157}
Witam Was!
Oto jak będzie wyglądał sprawdzian z bieżącego działu.
Poniżej znajdują się zagadnienia dotyczące działu– kręgowce zmiennocieplne.
Proszę wybrać sobie 5 zagadnień.
Na każde udzielić wyczerpującej pisemnej odpowiedzi (Word)
Wypowiedź ma mieć formę takiego wypracowania z biologii.
Szukajcie informacji w podręczniku czy innych źródłach.
Proszę nie przepisywać podręcznika i nie wstawiać zadań ściągniętych z Internetu.
Macie pisać swoimi słowami, korzystając z podręcznika.
Przed wysłaniem proszę sprawdzić czy wszystko jest poprawne.
Praca ma być wyczerpująca !!!
Na prace czekam do 1200 31 marca 2020r ( do wtorku).
To bardzo ważne!!!
Kto pracy nie wyśle otrzymuje ocenę ….. !
Wybierz sobie 5 tematów:
- Ryby to zmiennocieplne kręgowce, które są doskonale przystosowane do życia w wodzie.
- Budowa i przystosowania płazów do życia w wodzie i na ladzie.
- Przedstaw znaczenie gadów w przyrodzie i dla człowieka.
- Narządy oddechowe płazów.
- Gady to zmiennocieplne kręgowce, które żyją na ladzie – budowa ciała i przystosowania do życia.
- Rozmnażanie i rozwój gadów.
- Jak oddychają gady.
- Różnorodność gadów.
- Płazy żyjące w Polsce.
- Wyjaśnij, dlaczego płazy są zwierzętami dwuśrodowiskowymi?
- Scharakteryzuj rozmnażanie się i rozwój płazów na przykładzie żaby trawnej.
- Różnice w budowie płazów.
- Przedstaw znacznie ryb w przyrodzie i dla człowieka.
- Napisz jak kształt ciała ryb wpływa na występowanie w określonej części zbiornika oraz tryb życia.
- Jakie ryby żyją w Bałtyku?
- Wyjaśnij co to znaczy, że ryby są zmiennocieplne.
- Opisz, jak rozmnażają się ryby jajorodne.
- Sposoby odżywiania się ryb, cechy które przystosowały je do takiego sposobu zdobywania pokarmu.
- Główne zagrożenia i sposoby ochrony płazów.
- Znaczenie dla człowieka - przykłady znaczenia ryb, płazów, gadów.
Proszę wysyłać zdjęcia zrobionych notatek.
Pytania oraz wykonane zadania wysyłać na adres:
gladyszow.biologia4@wp.pl
Ważne
Wejdź na stronę : Układ moczowy- Epodreczniki.pl
Obejrzyj prezentacje, filmy, schematy. Zwróć uwagę na słowniczek terminów. Na koniec wykonaj test sprawdzający.
Utrwal wiadomości z tego tematu. Wykorzystaj notatkę z lekcji.
Wydrukuj kartkówkę , postaraj się. Uzupełnij samodzielnie.
Wklej do zeszytu.
Proszę dokładnie wykonać całe zadanie.
Nie odkładaj zadania na później. Działaj systematycznie.
Dobrze wykonane zadanie zostanie nagrodzone,
jak spotkamy się w szkole.
Powodzenia :)
Nauczyciel biologii
Proszę wykonać kartkówkę.
31.03.2020 (wtorek)
Witam Was.
Proszę wpisać temat lekcji: Higiena i choroby układu wydalniczego.
Dziś pracujesz na podstawie tekstu z Epodrecznika i podręcznika do biologii.
Tworzysz notatkę na komputerze (Word) według podanego schematu.
Pracę wyślij na adres e-mail gladyszow.biologia4@wp.pl
Na wasze prace czekam do: piątek 03.04.2020r.
Ocena zależy od ilości informacji jakie uwzględnicie, sposobu zredagowania notatki. Liczę na konkretne prace.
Proszę nie kopiować z Internetu. Nie sprawdzam tego!!!
Brak pracy jest jednoznaczny z oceną niedostateczną! Proszę podać te informacje wszystkim uczniom kl. VII
Bardzo proszę, wejdź na stronę Profilaktyka chorób układu moczowego –Epodreczniki.pl , podręcznik do biologii str. 157 – 160. Tworząc notatkę możesz też poszukać informacji gdzie indziej. Najważniejsze żeby praca była konkretna i wbiła mnie w fotel jak będę ją sprawdzać!!!!
Przeanalizuj skład moczu. Zapisz punkt 1 notatki.
- 1. Analiza składu moczu.
- 2. Wymień czynniki, które mogą wpłynąć na wynik badania ogólnego moczu.
- …
- …
- 3. Jak dbać o układ wydalniczy – przykłady działań:
- …
- ….
Opisz trzy wybrane choroby. Zrób to dokładnie, podaj przyczyny, objawy i profilaktykę
- 4. Choroby układu moczowego:
- ..
- …
- …
- 5. DIALIZA (wyjaśnij pojecie) -….
Czekam do piątku. W razie pytań i niejasności
email: gladyszow.biologia4@wp.pl