Zespół
Szkolno-Przedszkolny
w Gładyszowie

 

Pytania oraz wykonane zadania wysyłać na adres:
gladyszow.biologia3@wp.pl





Nasz temat lekcji: Przegląd i znaczenie gadów.

Zgodnie z ustaleniami z ostatniej lekcji proszę, aby każdy uczeń oddzielnie przygotował plakat na wyznaczony temat. W tej sytuacji proszę aby każdy przygotował plakat indywidualnie, na temat przeznaczony dla swojej grupy.

Przypominam tematy:

  1. Jaszczurki
  2. Krokodyle
  3. Węże
  4. Żółwie
  5. Dinozaury

Zwróć uwagę na:

  • Zróżnicowanie budowy ciała
  • Cechy charakterystyczne
  • Środowisko życia
  • Gatunki występujące w Polsce
  • Ilustracje
  • Samodzielne rysunki
  • Ciekawostki
  • Co zagraża gadom
  • Korzystaj z różnych dostępnych źródeł informacji

Przed przystąpieniem przeczytaj tekst w podręczniku strona 107.

Proszę również w zeszycie wykonać notatkę na podstawie podręcznika str. 110

ü  Znaczenie gadów dla człowieka

ü  Główne zagrożenia i sposoby ochrony gadów.

ü  Przepisz 4 zdania  - To co najważniejsze.

Bardzo proszę potraktować poważnie to zadanie.

Jeżeli jesteś odpowiedzialnym uczniem nie zlekceważysz tego zadania. Działaj!

Czekam na zdjęcia waszych plakatów pod adresem spgladyszow@wp.pl

Wasza praca będzie nagrodzona, jak się spotkamy w szkole.

P.S. Żółw ma się dobrze. Woda zmieniona w piątek. Rybki czekają na was – zmiana wody i czyszczenie akwariów- jak wrócicie do szkoły.

Wkrótce następne zdania. DZIAŁAJCIE !!!!

Nauczyciel biologii KM






 

23.03.2020r.

Zadanie na bieżący tydzień.

Przepisz notatkę do zeszytu.

Temat: Podsumowanie wiadomości  - kręgowce zmiennocieplne.

Ryby, płazy, gady należą do kręgowców zmiennocieplnych. Każda z tych grup jest odpowiednio przystosowana do życia w określonych warunkach środowiska.

Otwórz podręcznik na str. 83 – 92 RYBY przeczytaj tekst,  przepisz tekst najważniejsze. 

  1. 1.    RYBY:
  •  Kształt ciała …..
  •  …..
  •  ….
  •  …..

Wejdź nastroję WWW.epodreczniki.pl– ryby.  Przeglądnij całą stronę, a potem wykonaj test sprawdzający.

 

Otwórz podręcznik na str. 93 – 102 PŁAZY przeczytaj tekst,  przepisz tekst najważniejsze. 

  1. PŁAZY:
  •  Wśród płazów wyróżniamy ….
  •  ..
  •  …
  •  … 

 

Wejdź nastroję WWW.epodreczniki.pl– plazy.   Przeglądnij całą stronę, a potem wykonaj test sprawdzający.

 

Otwórz podręcznik na str. 103 – 111. GADY przeczytaj tekst,  przepisz tekst najważniejsze. 

  1. 3.    GADY:
  •  Wśród  gadów wyróżniamy…..
  •  ….
  •  …
  •  …

Wejdź nastroję WWW.epodreczniki .pl– gady.   Przeglądnij całą stronę, a potem wykonaj test sprawdzający.

 

Proszę przeczytać podsumowanie działu str. 112 i odpowiedzieć ustnie na pytania z testu z podręcznika.

ZA TYDZIEŃ W PONIEDZIAŁEK SPRWADZIANWIADOMOŚCI Z TEGO DZIAŁU.

Proszę się dobrze przygotować. O formie sprawdzianu dowiecie się wkrótce.



W razie wątpliwości, pytań proszę o kontakt pod adresem email: gladyszow.biologia3@wp.pl

 

 

Wejdź nastroję : WWW.epodreczniki .pl - Co pomaga rybom pływać?

 

Wykonaj doświadczenia.

 

Każde kolejne doświadczenie  - opisz przebieg doświadczenia, obserwacje i wnioski.

 

Prześlij  do 27 marca (piątek) 

 

 Pierwsze 10 osób za poprawnie wykonane zadanie otrzymuje ocenę : 6

 

na adres: email: gładyszów.biologia3@wp.pl

 

Po wykonaniu doświadczeń proszę wykonać test sprawdzający na tej samej stronie.




 

30.03.2020 (poniedziałek)

 

{file90157}

 

Witam Was!

Oto jak będzie wyglądał sprawdzian z bieżącego działu.

Poniżej znajdują się zagadnienia dotyczące działu– kręgowce zmiennocieplne.

Proszę wybrać sobie 5 zagadnień.

Na każde udzielić wyczerpującej pisemnej odpowiedzi (Word)

Wypowiedź ma mieć formę takiego wypracowania z biologii.

Szukajcie informacji w podręczniku czy innych źródłach.

 Proszę nie przepisywać  podręcznika i nie wstawiać zadań ściągniętych z Internetu.

Macie pisać swoimi słowami, korzystając z podręcznika.

Przed wysłaniem  proszę sprawdzić czy wszystko jest poprawne.

Praca  ma  być  wyczerpująca !!!

Na prace czekam do 1200  31 marca 2020r ( do  wtorku).

To bardzo ważne!!!

Kto pracy nie wyśle otrzymuje ocenę …..  !

 

Wybierz sobie 5 tematów:

  1. Ryby to zmiennocieplne kręgowce, które są doskonale przystosowane do życia w wodzie.
  2. Budowa i przystosowania płazów do życia w wodzie i na ladzie.
  3. Przedstaw znaczenie gadów w przyrodzie i dla człowieka.
  4. Narządy oddechowe płazów.
  5. Gady to zmiennocieplne kręgowce, które żyją na ladzie – budowa ciała i przystosowania do życia.
  6. Rozmnażanie i rozwój gadów.
  7. Jak oddychają gady.
  8. Różnorodność gadów.
  9. Płazy żyjące w Polsce.
  10. Wyjaśnij, dlaczego płazy są zwierzętami dwuśrodowiskowymi?
  11. Scharakteryzuj rozmnażanie się i rozwój płazów na przykładzie żaby trawnej.
  12. Różnice w budowie płazów.
  13. Przedstaw znacznie ryb w przyrodzie i dla człowieka.
  14. Napisz jak kształt ciała ryb wpływa na występowanie w określonej części zbiornika oraz  tryb życia.
  15. Jakie ryby żyją w Bałtyku?
  16. Wyjaśnij co to znaczy, że ryby są zmiennocieplne.
  17. Opisz, jak rozmnażają się ryby jajorodne.
  18. Sposoby odżywiania się ryb, cechy które przystosowały je do takiego sposobu zdobywania pokarmu.
  19. Główne zagrożenia i sposoby ochrony płazów.
  20. Znaczenie dla człowieka  - przykłady znaczenia ryb, płazów, gadów.

 

Proszę wysyłać zdjęcia zrobionych notatek.

 


 

 

Pytania oraz wykonane zadania wysyłać na adres:
gladyszow.biologia4@wp.pl





Ważne

Wejdź na stronę : Układ moczowy- Epodreczniki.pl

 

 

Obejrzyj prezentacje, filmy, schematy. Zwróć uwagę na słowniczek terminów. Na koniec wykonaj test sprawdzający.

 

Utrwal wiadomości z tego tematu. Wykorzystaj notatkę z lekcji.

 

Wydrukuj kartkówkę , postaraj się.  Uzupełnij samodzielnie.

Wklej do zeszytu.

 

Proszę dokładnie wykonać całe zadanie.

Nie odkładaj zadania na później. Działaj systematycznie.

Dobrze wykonane zadanie zostanie nagrodzone,

 jak spotkamy się w szkole.

 

Powodzenia :)

Nauczyciel biologii

 

Proszę wykonać kartkówkę.

https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/626/cms/szablony/55578/pliki/kartkowkabudowaidzialanieukladuwydalniczego.pdf

 


 

31.03.2020 (wtorek)

 

choroby_uk_wydalniczego.docx

 

Witam Was. 

 

Proszę wpisać temat lekcji:   Higiena i choroby układu wydalniczego.

 

Dziś pracujesz na podstawie tekstu z Epodrecznika i podręcznika do biologii.  

Tworzysz  notatkę na komputerze (Word)  według podanego schematu.

Pracę wyślij na adres e-mail    gladyszow.biologia4@wp.pl

Na wasze prace czekam do:   piątek  03.04.2020r. 

Ocena zależy od ilości informacji jakie uwzględnicie, sposobu zredagowania notatki. Liczę na konkretne prace.

Proszę nie kopiować z Internetu. Nie sprawdzam tego!!!

Brak pracy jest jednoznaczny z oceną niedostateczną!  Proszę podać te informacje wszystkim uczniom kl. VII

 

Bardzo proszę, wejdź na stronę  Profilaktyka chorób układu moczowego –Epodreczniki.pl   , podręcznik do biologii str. 157 – 160. Tworząc notatkę możesz też poszukać informacji gdzie indziej. Najważniejsze żeby praca była konkretna i wbiła mnie w fotel jak będę ją sprawdzać!!!!

 

Przeanalizuj skład moczu.    Zapisz  punkt 1 notatki.

  1. 1.      Analiza składu moczu.
  2. 2.      Wymień czynniki, które mogą wpłynąć na wynik badania ogólnego moczu.
  1. 3.      Jak dbać o układ wydalniczy – przykłady działań:
  • ….

Opisz trzy wybrane choroby. Zrób to dokładnie, podaj przyczyny, objawy i profilaktykę

  1. 4.      Choroby układu moczowego:
  • ..
  1. 5.      DIALIZA    (wyjaśnij pojecie) -….

Czekam  do piątku.  W razie pytań i niejasności

 email:  gladyszow.biologia4@wp.pl