1.Porozmawiaj z rodzicem co oznacza powiedzenie „W marcu jak w garncu”.
2.Wykonaj zadanie z załącznika – pokoloruj obrazek.
3. Na pawlaczu – rozmowa na podstawie fragmentu wiersza Agnieszki Frączek.
Na pawlaczu
Agnieszka Frączek
Na pawlaczu, wczesną wiosną,
stosy ciepłych ubrań rosną:
płaszcze,
portki,
golf,
berety,
rękawiczki,
frak,
skarpety,
mufki,
czapki i szaliki,
gruby sweter na guziki,
kamizelka z szarej włóczki
oraz łyżwy młodszej wnuczki.
Stosy w kancik ułożone
i dokładnie odkurzone.
Ład, porządek, czysto wszędzie –
aż do zimy niech tak będzie!
Po wysłuchaniu wiersza dzieci odpowiadają na pytania np.: Wymieńcie ubrania, o których jest mowa w wierszu.; Co robi się z zimowymi ubraniami wiosną?; Co to jest pawlacz?
4. „Tup robi porządki” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem elementów z WM 9. (Wyprawka matematyczna). Dzieci rozkładają elementy z wyprawki. Następnie wybierają te, które: można schować na pawlacz i te, które można nosić przez cały rok. Dzieci wykonują polecenia. Na koniec kontynuują rytmy, np. sukienka, kurtka, sukienka, kurtka; spodnie, sweter, spodnie, sweter; spodnie, spodnie, kurtka, spodnie, spodnie, kurtka.
5.„Ciepło – zimno” – zabawa tradycyjna.
6.„O czym mówię?” – zabawa słuchowa. Dzieci mają przed sobą sukienkę, spodnie, kurtkę i sweter z WM 9 i 19. Rodzic rozpoczyna zabawę mówiąc: Chcę założyć su… (sukienkę). Dzieci mają za zadanie odgadnąć nazwę ubrania. Potem rolę rodzica przejmuje dziecko.
marcowapogoda5.jpg |
Ponadto zabawa logopedyczna dla dzieci:
https://wordwall.net/pl/resource/995123/gimnastyka-buzi-i-j%c4%99zyka