Zespół
Szkolno-Przedszkolny
w Gładyszowie

 

1.Porozmawiaj z rodzicem co oznacza powiedzenie „W marcu jak w garncu”.

2.Wykonaj zadanie z załącznika – pokoloruj obrazek.

3. Na pawlaczu – rozmowa na podstawie fragmentu wiersza Agnieszki Frączek.

Na pawlaczu

Agnieszka Frączek

Na pawlaczu, wczesną wiosną,

stosy ciepłych ubrań rosną:

płaszcze,

portki,

golf,

berety,

rękawiczki,

frak,

skarpety,

mufki,

czapki i szaliki,

gruby sweter na guziki,

kamizelka z szarej włóczki

oraz łyżwy młodszej wnuczki.

Stosy w kancik ułożone

i dokładnie odkurzone.

Ład, porządek, czysto wszędzie –

aż do zimy niech tak będzie!

Po wysłuchaniu wiersza dzieci odpowiadają na pytania np.: Wymieńcie ubra­nia, o których jest mowa w wierszu.; Co robi się z zimowymi ubraniami wiosną?; Co to jest pawlacz?

 

4. „Tup robi porządki” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem elementów z WM 9. (Wyprawka matematyczna). Dzieci rozkładają elementy z wy­prawki. Następnie wybierają te, które: moż­na schować na pawlacz i te, które można nosić przez cały rok. Dzieci wykonują polecenia. Na koniec kontynuują rytmy, np. sukienka, kurtka, sukienka, kurtka; spodnie, sweter, spodnie, sweter; spodnie, spodnie, kurtka, spodnie, spodnie, kurtka.

5.„Ciepło – zimno” – zabawa tradycyjna.

6.„O czym mówię?” – zabawa słuchowa. Dzieci mają przed sobą sukienkę, spodnie, kurtkę i sweter z WM 9 i 19. Rodzic rozpoczyna zabawę mówiąc: Chcę za­łożyć su… (sukienkę). Dzieci mają za zadanie odgadnąć nazwę ubrania. Potem rolę rodzica przejmuje dziecko.

 

 

marcowapogoda5.jpg

 Ponadto zabawa logopedyczna dla dzieci: 

https://wordwall.net/pl/resource/995123/gimnastyka-buzi-i-j%c4%99zyka