1.„Psotny marzec” – rozmowa z dziećmi na podstawie wiersza Marii Kownackiej Marzec.
Marzec
Przyszedł marzec pod wrota,
naniósł pluchy i błota.
Dmuchał ciepłym wietrzykiem,
ogrzał słońca promykiem.
Potem szedł przez dąbrowę,
za nim – chmury deszczowe.
Przyszedł znowu pod wrota...
Prószył śniegiem niecnota.
Zimnym wichrem wiał w twarze...
A to psotnik, ten marzec!
Po wysłuchaniu tekstu dzieci odpowiadają na pytania, np.: O kim jest wiersz?; Co robił marzec?; Jak został nazwany marzec?; Jak myślicie, co znaczy powiedzenie „W marcu jak w garncu”?.
2.Praca z K2., 8 – kontynuowanie rozpoczętych rytmów.
3. „W górze słonko świeci” – zabawa paluszkowa wg Małgorzaty Barańskiej. Dzieci siedzą w parach i naśladują ruchy:
W górze słonko świeci
W górze słonko świeci - Dzieci unoszą nad głową obie dłonie i poruszają jednocześnie wszystkimi palcami.
ptaszek sobie leci - Przenoszą ręce na wysokość klatki piersiowej, krzyżują nadgarstki i poruszaj dłońmi tak, jak skrzydłami.
szumią, szumią drzewa - Prostują ręce do przodu na wysokości klatki piersiowej; poruszają wszystkimi palcami raz w prawo, raz w lewo.
Nikt się nie spodziewa, że ….. Ręce zgięte w łokciach przenoszą w bok i rozkładają dłonie w geście zdziwienia.
W górze słonko świeci,
ptaszek sobie leci,
szumią, szumią drzewa,
nikt się nie spodziewa, że... itd.
4.„W marcu jak w garncu” – zabawa rytmiczna. Rodzic umawia się z dziećmi, że na następujące sygnały, będą mówiły przysłowie:
– ręka podniesiona bardzo wysoko nad głowę – mówią bardzo wysoko;
– ręka opuszczona jak najniżej – bardzo nisko;
– dłonie maksymalnie do siebie zbliżone – bardzo cicho;
– ręce rozłożone na boki – bardzo głośno.
Rodzic wykonuje gesty, dzieci w odpowiedni sposób recytują przysłowie. Potem zmiana ról.
5.Kwiat w załączniku do wyklejenia plasteliną.
6. Dzieci w dalszym ciągu słuchają i próbują śpiewać piosenkę o wiośnie.
7. Propozycje zabaw ruchowych dla całej rodziny:
https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs