1.Profilaktyka płaskostopia i ćwiczenia wzmacniające mięsnie grzbietu
Rodzic i dziecko w pozycji siedzącej:
- Co narysowałem? – rysujemy zakrętką butelki (trzymaną przez palce stóp) figury geometryczne, serce, itp. zadaniem drugiej osoby jest odgadnąć co zostało zapisane/narysowane – zmiana ról lub wspólne rysowanie.
- Podaj butelkę! – turlanie stopami butelki do siebie
- Porządkek – wrzucanie do butelki palcami stóp np. kulek papierowych, pogniecionych wcześniej stopami, koralików itp.
- Grzechotka – butelka wypełniona wodą z brokatem jest trzymana przez palce stóp, zadaniem dzieci jest potrząsanie butelką „grzechotką” w dowolnym rytmie, rytm może naśladować druga osoba.
2.„Zdrowo – kolorowo” – (Można wykorzystać maskotkę Tupa lub inną maskotkę) proszę przeprowadzić z dziećmi rozmowę na temat zdrowych i niezdrowych produktów. Wykorzystuje do tego obrazki lub prawdziwe produkty. Muszą się tam znaleźć: pieczywo, ser, masło, wędlina, nabiał, warzywa (pomidory, ogórki, szczypiorek), rzeżucha, jajka, masło czekoladowe, pasta czekoladowa itp. W imieniu Tupa prosi, by dzieci podzieliły produkty na zdrowe i niezdrowe, te, które trzeba jeść codziennie i te, które można od czasu do czasu. Dzieci uzasadniają swoje wypowiedzi. Na podstawie swojej wiedzy wyjaśniają, dlaczego należy jeść warzywa, do czego służą zioła.
3.Produkty i przybory potrzebne do wykonania kanapek „Z Tupem w kuchni” – samodzielne działanie dzieci. Tup proponuje dzieciom przygotowanie zdrowych kanapek. Wspólnie ustalają, jakie produkty wykorzystają, co kolejno należy wykonać i jak trzeba się przygotować do pracy (umycie rąk, nałożenie fartuszków i chustek na głowę, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa – ostrożne obchodzenie się z nożem podczas smarowania itp.) oraz co kolejno należy zrobić, przygotowując kanapki. Tup i dzieci przydzielają sobie zadania do wykonania podczas porządkowania stolików po pracy. Następnie gromadzą na stolikach przygotowane produkty do wykonania kanapek i przystępują do działania. UWAGA – Rodzice wykorzystują do smarowania drewniane noże, a produkty (pieczywo, wędlina, ser, pomidory, ogórki) są już pokrojone i przygotowane na talerzach.
„Przyjęcie z Tupem” – degustacja. Dzieci rozkładają serwetki, talerzyki, kubki do herbaty (soków), przygotowują krzesełka. Od razu ustalane są też zadania do wykonania po zakończeniu przyjęcia – sprzątnięcie talerzyków w wyznaczone miejsce, uprzątnięcie serwetek itp. Gdy wszystko jest gotowe, rodzina wraz z Tupem siadają na wyznaczonych miejscach, degustują kanapki, rozmawiają ze sobą, starają się zachwalać przygotowane przez dzieci kanapki. Po skończeniu przyjęcia porządkują salę.
4. Załącznik. Pokoloruj produkty spożywcze. Na zielono otocz te, które nie szkodzą zębom, a na czerwono te, które szkodzą.
cogryzlyzeby.png |
5. Proszę wydrukować dzieciom tabelkę dołączoną w załączniku i codziennie przyklejać ząbki. (Oczywiście zgodnie z prawdą, a wiec umytymi ząbkami
kalendarz_mysia_zebow.docx |