Zespół
Szkolno-Przedszkolny
w Gładyszowie

 

1.Profilaktyka płaskostopia i ćwiczenia wzmacniające mięsnie grzbietu

Rodzic i dziecko w pozycji siedzącej:

  • Co narysowałem? – rysujemy zakrętką butelki (trzymaną przez palce stóp) figury geometryczne, serce, itp. zadaniem drugiej osoby jest odgadnąć co zostało zapisane/narysowane – zmiana ról lub wspólne rysowanie.
  • Podaj butelkę! – turlanie stopami butelki  do siebie
  • Porządkek – wrzucanie do butelki palcami stóp np. kulek papierowych, pogniecionych wcześniej stopami, koralików itp.
  • Grzechotka – butelka wypełniona wodą z brokatem jest trzymana przez palce stóp, zadaniem dzieci jest potrząsanie butelką „grzechotką” w dowolnym rytmie, rytm może naśladować druga osoba.

                                       

2.„Zdrowo – kolorowo” – (Można wykorzystać maskotkę Tupa lub inną maskotkę) proszę przeprowadzić z dziećmi rozmowę na temat zdrowych i niezdrowych produktów. Wykorzystuje do tego obrazki lub prawdziwe produkty. Muszą się tam znaleźć: pieczywo, ser, masło, wędlina, nabiał, warzywa (pomidory, ogórki, szczypiorek), rzeżucha, jajka, masło czekoladowe, pasta czekoladowa itp. W imieniu Tupa prosi, by dzieci podzieliły produkty na zdrowe i niezdrowe, te, które trzeba jeść codziennie i te, które można od czasu do czasu. Dzieci uzasadniają swoje wypo­wiedzi. Na podstawie swojej wiedzy wyjaśniają, dlaczego należy jeść warzywa, do czego służą zioła.

 

3.Produkty i przybory potrzebne do wykonania kanapek „Z Tupem w kuchni” – samodzielne działanie dzieci. Tup proponuje dzieciom przygotowanie zdrowych kanapek. Wspólnie ustalają, jakie produkty wykorzy­stają, co kolejno należy wykonać i jak trzeba się przygotować do pracy (umycie rąk, nałożenie fartuszków i chustek na głowę, przestrzeganie zasad bezpie­czeństwa – ostrożne obchodzenie się z nożem podczas smarowania itp.) oraz co kolejno należy zrobić, przygotowując kanapki. Tup i dzieci przydzielają sobie zadania do wykonania podczas porządkowania stolików po pracy. Następnie gromadzą na stolikach przygotowane produkty do wykonania kanapek i przystę­pują do działania. UWAGA – Rodzice wykorzystują do smarowania drewniane noże, a produkty (pieczywo, wędlina, ser, pomidory, ogórki) są już pokrojone i przy­gotowane na talerzach.

 „Przyjęcie z Tupem” – degustacja. Dzieci rozkładają serwetki, talerzyki, kubki do herbaty (soków), przygotowują krzeseł­ka. Od razu ustalane są też zadania do wykonania po zakończeniu przyjęcia – sprzątnięcie talerzyków w wyznaczone miejsce, uprzątnięcie serwetek itp. Gdy wszystko jest gotowe, rodzina wraz z Tupem siadają na wyznaczonych miej­scach, degustują kanapki, rozmawiają ze sobą, starają się zachwalać przygoto­wane przez dzieci kanapki. Po skończeniu przyjęcia porządkują salę.

4. Załącznik. Pokoloruj produkty spożywcze. Na zielono otocz te, które nie szkodzą zębom, a na czerwono te, które szkodzą.

 

cogryzlyzeby.png

5. Proszę wydrukować dzieciom tabelkę dołączoną w załączniku i codziennie przyklejać ząbki. (Oczywiście zgodnie z prawdą, a wiec umytymi ząbkami Śmiech 

kalendarz_mysia_zebow.docx