Zespół
Szkolno-Przedszkolny
w Gładyszowie

13.03.2020

Proszę przeczytać z pod

ręcznika:

* Śmierć pułkownik
a Adam Mickiewicz 
* Żona modna Ignacy Krasicki 
*Świtezianka  Adam Mickiewicz 
* Lilije Adam Mickiewicz

 


16.03.2020

 

Proszę wykonać w zeszycie.

 

https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/626/cms/szablony/55574/pliki/jezyk_polski_____klasa_7.docx

 


 

18.03.2020 (środa)

TEMAT: POETYCKI HOŁD DLA KOBIETY BOHATERA.

ADAM MICKIEWICZ ŚMIERĆ PUŁKOWNIKA.

 

  1. Czytamy wiersz ze strony 323.
  2. Wymień obrazy poetyckie zawarte w wierszu

Nr strofy

Obraz poetycki

Strofa 1

 

Strofa 2

 

Strofa 3

 

Strofa 4

 

Strofa 5

 

 

  1. Wykonaj zadania z karty pracy.

 

 

 

4.Określ nastrój wiersza.

Praca domowa

Podaj przykład walecznej bohaterki z innego znanego ci utworu literackiego bądź filmu. Napisz kilka informacji na jej temat.

 

PRACA PISEMNA – TERMIN 23.03.2020 r.

„Człowieka można zniszczyć, ale nie pokonać”.

Napisz rozprawkę, której tezą będą powyższe słowa. Odwołaj się do utworów literackich poznanych na lekcji (E. Hemingway Stary człowiek i morze, H. Sienkiewicz  Latarnik, Jan Mela Poza horyzonty) oraz własnych przemyśleń i doświadczeń – minimum 200 słów.

Na wasze prace czekam do poniedziałku (23.03.2020 r. do godziny 16:00).

Wyślijcie je na adres mailowy: monika.pekala83@interia.pl.

 

Liczę na waszą kreatywność i życzę wszystkim powodzenia.

 


 

19.03.2020r. (czwartek)

Witam Was w kolejnym dniu naszej „internetowej nauki”, temat dzisiejszej lekcji brzmi:

Samotność wędrowca w Stepach akermańskich Adama Mickiewicza.

 

  1. Przepisz proszę notatkę do zeszytu:

 

Sonety krymskie

       Sonety krymskie to cykl 18 wierszy. Ukazał się w 1826 roku w Moskwie. Stanowi poetyckie świadectwo podróży Adama Mickiewicza na Krym w 1825 roku. Odwiedził miejsca, które wprowadził do swoich utworów, czyli: Bakczysaraj, Bajdary, Czufut‑Kale, Ałusztę, okolice Ajudahu.

       Fascynująca podróż do krainy Orientu stała się wielką inspiracją poetycką, potraktowana została jednak w utworach dość swobodnie, dzięki czemu stała się przede wszystkim świadectwem opisu wrażeń i emocji Pielgrzyma podróżującego po Krymie.

     Utwory cyklu nie zostały ułożone zgodnie z trasami turystycznymi, ale według wrażeń, jakie wywoływały miejsca oglądane przez poetę. Pierwsza grupa utworów to sonety o tematyce morskiej, inna sięga do wizerunku stolicy chanów, czyli Bakczysaraju: przywołuje dawną potęgę i wprowadza rozważania o ludzkim szczęściu. Jeszcze inna grupa sonetów ukazuje opisy gór i refleksje z nimi związane.

 

  1. Przeczytaj utwór ze strony 315 (podręcznik). Zachęcam też do posłuchania interpretacji sonetu : https://epodreczniki.pl/a/samotnosc-wedrowca-w-stepach-akermanskich-adama-mickiewicza/D1FQS0BDv
  2. Wykonaj zadania zamieszczone w powyższym linku 1.1, 1.2, 1.3 – do zeszytu

1.4,1.5,1.6,1.7 i 1.8 – ustnie.

 

Praca domowa

 Przeczytaj z podręcznika, co to jest sonet? ( str. 316) i stwórz w dowolnej formie graficznej notatkę, w której wykażesz, że Stepy akermańskie to sonet.


 

20.03.2020r. (piątek)

Temat: INNY ODCIEŃ TĘSKNOTY – MOJA PIOSNKA (II) CYPRIANA NORWIDA

 

 

 

  1. Odczytaj  wiersz Norwida Moja piosnka (II), podręcznik str. 313

Ustnie:

  1. Określ okoliczność, w jakich podmiot liryczny mówi słowa wiersza.
  2. 3.     Zastanów się nad znaczeniem słów tęsknic i tęsknota. Za czym tęskni podmiot liryczny?
  3. 4.     Scharakteryzuj podmiot liryczny.

 

 

 

Praca domowa

Napisz swoją „piosnkę”. Do tekstu wprowadź refren „Tęskno mi, Panie...”.