Zespół
Szkolno-Przedszkolny
w Gładyszowie

Data 11.05.2020

Klasa pierwsza

Edukacja polonistyczna

Temat: Czekoladowy raj c.d.

Nauka pisania dwuznaku cz, Cz na podstawie wyrazów czekolada, Czesia- kart pracy str.13, ćw.3

Podpisywanie obrazków- karty pracy str.13, ćw.4

Doskonalenie techniki pisania. Przepisywanie dwuznaków cz, Cz oraz wyrazów i zadania z tymi dwuznakami- karty pracy str.14, ćw.5 i do zeszytu.

Analiza słuchowo-wzrokowa wyrazów, łączenie obrazków z modelami dźwiękowymi- karty pracy str.14, ćw.6

Analiza wzrokowa wyrazów. Ćwiczenia spostrzegawczości- karty pracy str.15, ćw.8

Edukacja matematyczna

Układanie pytań do planu i zapisywanie ich w zeszycie- karty matematyczne str.13, ćw.5

Wykonanie obliczeń w zeszycie. Kolorowanie rysunku według podanego kodu- karty matematyczne str.13, ćw.6

Zadanie dodatkowe

Kart matematyczne str.64, cw.8,9 i 10, śtr.68, ćw.20 i 21

Edukacja plastyczna

Kolorowanie zakodowanej ilustracji- karty pracy str.15, ćw.7

Wychowanie fizyczne

Polecam gry stolikowe


Data 12.05.2020

Klasa pierwsza

Edukacja polonistyczna

Temat: Mój kraj- Polska

Burza mózgów. Rodzice rysują na kartce duży dom. Dziecko wymienia skojarzenia z tym rysunkiem, a rodzic zapisuje je wewnątrz rysunku. Wszystkie skojarzenia rodzic omawia z dzieckiem.

  • Które z zapisanych słów uważacie za najważniejsze, dlaczego?
  • Jak czujecie się w swoim domu?
  • Jak nazywa się wspólny dom wszystkich mieszkańców naszego kraju? (Ojczyzna, Polska)

Opowiadanie o miejscach, do których wybierają się dzieci, na podstawie ilustracji w podręczniku- podręcznik str.14 i 15

Swobodne wypowiedzi dziecka na temat planowanej podróży po Polsce na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń- podręcznik str.14 i 15

Uzupełnianie zdań odpowiednimi nalepkami ze szczególnym zwróceniem uwagi na pisownię nazw narodowości wielką literą- karty pracy str.16, ćw.1

Uzupełnianie zdań wyrazami z ramki- karty pracy str.16, ćw.2

Odczytywanie nazw miast i rzek z mapy. Podkreślenie nazwy stolicy- karty pracy str.17, ćw.4

Przypomnienie i prezentacja symboli narodowych: flagi, godła, hymnu państwowego.

Przepisanie zdania do zeszytu- karty pracy str.17, ćw.5

Podpisywanie ilustracji nawami z ramki- karty pracy str.17, ćw.3, str.66, ćw.3 i 4

Pisanie dwuznaków cz, Cz i sylab z poznanymi dwuznakami- karty pracy str76, ćw.21

Czytam sam karty pracy- str.77, ćw.2, str.82

 

Edukacja matematyczna

Temat: Powtórzenie- tydzień.

Uzupełnianie dat z drugiego tygodnia maja zgodnie z aktualnym kalendarzem. Proste obliczenia kalendarzowe- karty matematyczne str.14,15, ćw.1

Uzupełnianie dat na kartach kalendarza- karty matematyczne str.15, ćw.2

Wychowanie fizyczne

Zapoznanie z zasadami gry planszowej pt:” Wyprawa o Zoo”- karty matematyczne str.22 i 23

Edukacja przyrodnicza

Kto ma mapę Polski - wskazać na mapie największe miasta Polski (w tym stolicę Warszawa:, Poznań, Wrocław, Łódź, Karków, Toruń), największe rzeki (Wisła, Odra, Bug), Morze Bałtyckie, góry (Tatry i Sudety).

 


 

Data 13.05.2020

Klasa pierwsza

Edukacja polonistyczna

Temat: Jesteśmy Europejczykami.

Wysłuchanie tekstu G. Kasdepkego „Moje podwórko, mój wszechświat!”- podręcznik str.16 i 17

  • Jak nazywają się bohaterowie opowiadania?
  • Kogo Bodzio i Pulpet zobaczyli między trzepakiem a śmietnikiem?
  • O co spierali się chłopcy?
  • Do kogo, zdaniem chłopców, należy podwórko, miasto, kraj, Europa, planeta i wszechświat?
  • Co sądził kosmita o kłótni chłopców?
  • Czy kosmita twoim zdaniem miał racje?

Wskazywanie na mapie Europy miejsca, w którym znajduje się Polska. Przepisywanie zdania w liniaturze- karty pracy str.18, ćw.1

Rozmowa na temat Unii Europejskiej na podstawie mapy Europy, symboli UE i wiedzy ucznia (załącznik nr.1)

Uzupełnianie nalepkami brakujących części flagi Unii Europejskiej- karty ćwiczeń str.18, ćw.2

Odczytanie haseł z rozsypani sylabowej. Ćwiczenia w kształtnym pisaniu- karty ćwiczeń str.19, ćw.3

Łączenie imion dzieci z nazwami języków, którymi się posługują, oraz nazwami państw, w których mieszkają- karty ćwiczeń str.19, ćw.4 (załącznik nr.2)

Zadanie dla mądrali!

Wymień nazwy państw europejskich sąsiadujących z Polską.

Edukacja matematyczna

Temat: Kalendarz

Uzupełnianie dat z drugiego tygodnia maja zgodnie z aktualnym kalendarzem- karty matematyczne str.14 i 15, ćw.1

Uzupełnianie dat na kartach kalendarza- karty matematyczne str.15, ćw.2

Proste obliczenia kalendarzowe. Powtórzenie i utrwalenie- porządkowanie kolejności dni tygodnia, ustalenie, jaki dzień był wczoraj, jaki będzie jutro i pojutrze, jaki dzień będzie za tydzień itp.

Edukacja plastyczno-techniczna

Proszę wykonać flagę z kolorowego papieru dowolnego państwa sąsiadującego z Polska.

 

zalacznik_nr1.jpg
zalacznik_nr1cd.jpg
zalacznik_nr2.jpg


 

Data 14.05.2020

Klasa pierwsza

Edukacja polonistyczna

Temat: Niesamowite budowle

Czytanie tekstu przez osobę starszą pt: „Słynne budowle-„- podręcznik str.20,21

Rozmowa na temat wcześniej wysłuchanego tekstu- podręcznik str.20,21

  • Gdzie leży wieża Eiffla?
  • Z czego jest zbudowana i co przypomina?
  • Gdzie stoi cerkiew i co przypomina?
  • Jak nazywana jest dzwonnica katedry w Pizie?
  • Gdzie stoi wieżowiec przypominający kształtem ogórek?

Zadanie dla mądrali!

Czy znacie słynne Polskie budowle? (Sopot, Kraków, Toruń, Warszawa)

Jakie ciekawe budowle pokazalibyście turystom odwiedzającym wasze miejsce zamieszkania?

Ulica ciekawych wyrazów.

Zapoznanie ze znaczeniem słowa architekt- podręcznik str.21

Jakie znacie nazwy innych zawodów związanych z budownictwem?

Doskonalenie techniki czytania tekstów na różnych poziomach- podręcznik str.20 i 21

Czytanie ze zrozumieniem. Łączenie podpisów z właściwymi zdjęciami- karty ćwiczeń str.20, ćw.1

Formułowanie ustnych wypowiedzi w zdanie opisujące słynne budowle przedstawione na zdjęciach. Przepisywanie nazw budowli do zeszytu- karty ćwiczeń str.20, ćw.1

Kolorowanie ramek z nazwami budynków- karty ćwiczeń str.21, ćw.2

Czytanie zdań i skreślanie wyrazów, które do nich nie pasują. Pisanie wybranego zdania z pamięci- karty ćwiczeń str.21, ćw.3

Ćwiczenie usprawniające pracę półkul mózgowych- rysowanie budowli oburącz po śladzie- karty ćwiczeń str.21, ćw.4

Zadanie domoweJ

Przygotowanie odpowiedzi na pytania:

  1. Co to jest muzeum?
  2. Jakie znacie muzea?

Wychowanie fizyczne

Ćwiczenia ze skakanką

https://www.youtube.com/watch?v=vP8EjcvDT3k


 

Data 15.05.2020

Klasa pierwsza

Edukacja polonistyczna

Temat: Niesamowite muzea.

Wysłuchanie wiersza czytanego rzez osobę starszą Danuty Wawiłow pt:” Na wystawie” i rozmowa kierowana pytaniami rodzica. (załącznik na.1)

zalacznik.jpg

  1. Dokąd udała się mama z dzieckiem?
  2. Co oglądali w muzeum?
  3. Jakiem obrazy podobały się mamie?
  4. Jakie obrazy spodobały się dziecku?
  5. Czym okazał się obraz?

Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu pt: „Niesamowite muzea” i ilustracji zamieszczonych w podręczniku str.22 i 23

  • W którym muzeum można przeprowadzić eksperymenty?
  • Co można poczuć, sprawdzić i czym sterować w centrum Nauki Kopernik?
  • Co można zobaczyć i robić w muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju?
  • Gdzie możemy poznać bohaterów książki Astrid Lindgren?
  • Co to znaczy, że muzeum znajduje się na wolnym powietrzu?
  • W jakim zamku możemy poznać historię królów i rycerzy?
  • Gdzie mieszkał Koziołek Matołek?
  • Co obecnie znajduje się w Pacanowie?
  • Jak należy się zachowywać się podczas wycieczki do muzeum (zachowujemy się cicho i nie dotykamy eksponatów)

Zadanie dla mądrali!

  •  Jak nazywamy przedmioty, które oglądamy w muzeum?
  •  Co to jest papier czerpany i jak się go otrzymuje?
  •  Czym zajmuje się archeolog?
  •  Co to jest skansen?
  •  Jakie  znasz inne muzea znajdujące się na wolnym powietrzu?
  •  Jak bezpiecznie poruszać się po drogach podczas wycieczki?

Edukacja matematyczna

Temat: Powtórzenie- monety i banknoty.

Rozwiązywanie zadania  tekstowego na dodawanie i odejmowanie w zakresie 20- karty matematyczne str.18, ćw.1

Rozwiązywanie zadań tekstowych na obliczanie pieniężne- karty matematyczne str.19, ćw.2

Powtórzenie- tydzień

Rozwiązywanie zadania tekstowego na obliczenia czasowe.

Uzupełnianie informacji na kartach kalendarza- karty matematyczne str.16, 17, ćw.1, podręcznik str.80

Kolorowanie wzoru- karty matematyczne str.17, ćw.2