Zespół
Szkolno-Przedszkolny
w Gładyszowie

Data 15.04.2020

Klasa pierwsza

Edukacja polonistyczna:

Temat: Do czego potrzebny jest wiatr?

Rozmowa na temat ilustracji i wysłuchanie wiersza J.Tuwima pt. „Dwa wiatry” podr. str. 56 i 57 czytanego przez osobę dorosłą.

Zapoznanie się z wyrazem kamrat w kąciku Ulica Ciekawych Wyrazów- podr. str.56

  • Co robiły i jak zachowywały się dwa wiatry?
  • Do czego potrzebny jest wiatr?
  • Jak wykorzystywano siłę wiatru dawniej, a jak wykorzystuje się dziś?
  • Jak ubierzemy się w wietrzny dzień?

Zabawa ruchowa na podstawie wiersza J.Tuwima „Dwa wiatry”.

Dziecko swobodnie stoi w pokoju. Uważnie słucha wiersza czytanego np. przez mamę. Pokazuje ruchem czynności wykonywanie przez dwa wiatry.

Zwracam uwagę na bezpieczeństwo podczas zabawy.

Wysłuchanie ze zrozumieniem tekstu pt. „Groźne żywioły”- czytanego przez osobę starszą- podr. str.58

  • O jakich groźnych żywiołach jest mowa w tekście?
  • Jakie zjawiska zostały przedstawione na ilustracji?
  • Jak należy zachować się w czasie burzy, trąby powietrznej i powodzi?
  • Do kogo zwrócisz się o pomoc w niebezpiecznej sytuacji?

Ćwiczenia w czytaniu tekstów na różnych poziomach- podr. str.58

Ćwiczenia w pisaniu dwuznaków rz, Rz oraz wyrazów i zdania z rz- karty pracy str.54, ćw.1

Czytanie wyrazów- karty ćwiczeń str.54, cw.2

Układanie i zapisywanie wyrazów z rozsypanki sylabowej- karty pracy str.55, ćw.3

Wskazywanie przedmiotów, które wykorzystują siłę wiatru- karty pracy str.55, ćw.4

Edukacja matematyczna:

Powtórzenie i utrwalenie dodawania i odejmowania w zakresie 20

Edukacja przyrodnicza:

Zakładanie hodowli dżdżownic według wskazówek- podręcznik str.59

  • Czego dżdżownica potrzebuje do życia?
  • Dlaczego dżdżownice są pożyteczne?

Czytam sam!

Dodatkowe teksty elementarzowe do czytania

  • Karty ćwiczeń str.100, ćw.8
  • Karty ćwiczeń str.105
  • Karty ćwiczeń str.93, ćw.15, str.96 (ż,rz)

 


 

Data 16.04.2020r

Klasa pierwsza

Edukacja polonistyczna:

Temat: Święto drzewa.

Przeczytaj lub wysłuchaj (czyta osoba starsza) i również zagadki

 J.M Chmielewskiego- podręcznik str.60, 61

Rozmowa na temat wyglądu drzew, liści i owoców

  • Podajcie nazwy drzew, które widzicie na ilustracji.
  • Jak nazywają się owoce tych drzew? Opiszcie ich wygląd
  • Które z drzew widocznych na ilustracji rosną w pobliżu waszych domów?

Zadanie dla mądrali

  • Jaką funkcję w życiu ludzi i zwierząt pełnią drzewa?

Podajcie nazwy poszczególnych części drzewa. Przyklejcie nalepki z nazwami- karty ćwiczeń str.56, ćw.1

Pomalujcie przedmioty wykonane z drzewa- karty ćwiczeń str. 56, ćw.2

Porozmawiajcie z rodzicami o pracy leśnika i stolarza.

Odczytajcie i zapiszcie zdanie z plataninki- karty ćw. str.57, ćw.3

Odszukajcie i pokolorujcie nazwy drzew ukryte w tabeli.

Zapiszcie wyrazy w liniaturze- karty ćwiczeń str.57, ćw.4

Zadanie domowe J

Podręcznik str.61, zadanie 4

Wychowanie fizyczne:

Polecam gry i zabawy stolikowe

 


 

Data 17.04.2020

Klasa pierwsza

Edukacja polonistyczna:

Temat: Historia dzbanka

Słuchanie tekstu czytanego przez osobę starszą- podr. str.62

Wypowiedzi Uczniów na temat ilustracji i tekstu- podr. str.62,63

  • Ø Co przydarzyło się tacie Kasi?
  • Ø Co postanowił zrobić tata?
  • Ø O co Kasia poprosiła tatę?

Wyszukiwanie na ilustracji przedmiotów, w których nazwach występują

 dz, Dz, oraz w tekście wyrazów z tymi dwuznakami- podr.str.62,63

Rozmowa na temat wykorzystywania uszkodzonych przedmiotów

  • W jaki sposób można wykorzystać uszkodzone przedmioty?

Zadanie dla mądrali

  • Co to jest recykling?

Ćwiczenia w czytaniu tekstu- podr. str.62

Ćwiczenia grafomotoryczne przygotowujące do nauki pisania dwuznaków dz, Dz- karty ćwiczeń str.58, ćw.1

Zaznaczanie w modelach dźwiękowych wyrazów miejsca występowania głoski dz. Dzielenie nazw na sylaby i zaznaczanie ich zielonymi falbankami- karty ćwiczeń str.58, ćw.2

Nauka pisania dwuznaków dz, Dz na podstawie wyrazu dzbanek- karty ćwiczeń str.59, ćw.3

Układanie obrazka z nalepek- karty ćw.str.59, ćw4

Wpisywanie w okienka dwuznaku dz. Odczytywanie powstałych wyrazów- karty ćw. str.59, ćw.5

Dodatkowe ćwiczenia- podr.str.95 (dz,Dz)

Edukacja matematyczna:

Różne sposoby mierzenia długości. Centymetr jako miara długości- podr.str.96,97

Mierzenie linii. Odczytywanie hasła powstałego po wpisaniu liter odpowiadających długościom linii- karty matematyczne str.56, ćw.1

Mierzenie łącznej długości pasków. Zapisanie wyników i wykonywanie działań- karty matematyczne str.57, ćw.2

Zadania dodatkowe- karty matematyczne str.84, ćw.19,20,21

Edukacja techniczna:

Propozycja wykonania zadania.

Ozdabianie wybraną techniką plastyczną (np. decoupage) uszkodzonych lub zużytych przedmiotów. Wykonanie ozdobnych pojemników na przybory szkolne ze zużytych puszek, słoików. Uczniowie smarują klejem zewnętrzną stronę puszki, słoika, pudełka.  Z kolorowych papierowych serwetek wycinają motywy kwiatowe i przyklejają do puszki, słoika, pudełka itp. Oklejane przedmioty ponownie smarują klejem za pomocą pędzla.

Warto użyć kleju, który szybko schnie i staje się przeźroczysty.