Data 21.04.2020
Klasa pierwsza
Edukacja polonistyczna:
Temat: Segregujemy odpady.
Słuchanie ze zrozumieniem tekstu czytanego przez osobę starszą- podr.str.64
Rozmowa na temat segregowania odpadów na podstawie wysłuchanego tekstu i własnych doświadczeń- podr.str.64
- Na czym polega segregowanie odpadów?
- Co wskazują oznaczenia na pojemnikach?
- Wymieńcie kolory pojemników, które służą do segregowania odpadów.
- Co do nich wrzucamy?
Zadanie dla mądrali!
Co to jest kompostownik?
Poszerzenie słownictwa o nazwy recykling, surowce wtórne- podr. str.65
- Na czym polega recykling?
- Które przedmioty w waszym otoczeniu pochodzą z recyklingu? (papier toaletowy, gazety, itp.)
Doskonalenie techniki czytania- podr.str.64
Doskonalenie umiejętności pisania wyrazów z dz i przepisywanie zadań- karty ćwiczeń str.60, ćw.1
Czytanie i łączenie w pary wyrazów, które się rymują- karty ćw. str.60, ćw.2
Analiza i synteza wzrokowo-słuchowa wyrazów.
Podpisywanie obrazków z ramki. Wyodrębnianie liczby głosek i liter w wyrazach- karty ćw. str.61, ćw.3
Segregowanie odpadów- łączenie zdjęć odpadów z pojemnikiem w odpowiednim kolorze- karty ćw. str. 61, ćw.4
Wyszukiwanie wyrazów z „rz” i otaczanie ich niebieskimi pętelami, a wyrazów z „ż”- zielonymi pętelkami.
Dopisywanie liter w wyrazach. Podział wyrazów na sylaby, przeliczanie ich liczby- karty ćwiczeń str.62, ćw.5,6
Edukacja matematyczna:
Różne sposoby mierzenia długości. Centymetr jako miara długości- podr. str.96,97
Rozwiązywanie zadań tekstowych- porównywanie długości przedmiotów- karty matematyczne str. 58, ćw.1,2,3,4
Mierzenie i zapisywanie długości przedmiotów- karty matematyczne str.59, ćw.5
Zadania dodatkowe- karty matematyczne str. 83, ćw.17,18
Edukacja techniczna- karty ćwiczeń str.63
Data 22.04.2020
Klasa pierwsza
Edukacja polonistyczna
Temat: U lekarza
Zorganizujcie wystawy przedmiotów służących do higieny osobistej.
Wypowiedzi uczniów dotyczące dbania o higienę.
- Do czego służą przedmioty -widzicie (wystawa)
- Jak można je pogrupować? (przedmioty do higieny jamy ustnej, ciała i włosów)
- Wymieńcie nazwy poszczególnych przedmiotów i opowiedzcie o ich przeznaczeniu.
- Jaka dbacie o codzienną higienę?
- Jak często myjecie ręce, włosy i całe ciało?
- Dlaczego higiena osobista jest ważna w życiu człowieka?
Wysłuchanie fragmentu wiesza J.Brzechwy pt” Natka-szczerbatka” czytanego przez osobą starszą, podr.str.66
ü Kto mieszka w jednym z pięciu lokali?
ü Dlaczego Natka-szczerbatka nie chciała myc zębów?
ü Jak myślicie co grozi Natce, jeśli nie zmieni swoich nawyków?
ü Co jeszcze zagraża zdrowiu zębów?
ü Spróbujcie odpowiedzieć na pytania zadane na końcu wiersza.
Rozmowa na temat wizyty u lekarza na podstawie doświadczeń Uczniów i ilustracji w podręczniku
ü Lekarzy jakich specjalności widzieliście na ilustracjach?
ü Jakimi posługują się przyborami?
ü Jak nazywa się miejsce, do którego udajemy się na wizytę lekarską?
ü Kto oprócz lekarzy pracuje w przychodniach i szpitalach?
ü Gdzie w pobliżu naszej szkoły znajduje się przychodnia lekarska, a gdzie najbliższy szpital?
ü Jak należy zachowywać się w takich miejscach?
Odszukanie wśród kolorowych wyrazów w ramkach takich samych napisów- karty ćwiczeń, str.64, ćw.1
Opowiadanie o scenkach przedstawionych na obrazkach. Kolorowanie ramek z odpowiednią nazwą czynności- karty ćwiczeń str.64, ćw.2
Wychowanie fizyczne:
Załącznik
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8
Data 23.04.2020
Klasa pierwsza
Edukacja polonistyczna
Temat: Dbam o zdrowie
Rozmowa na temat dbałości o własne zdrowie i czynników, które mają na nie wpływ.
- Co powinniśmy robić, żeby być zdrowi?
- Jakie czynniki mają wpływ na nasze zdrowie?
Wysłuchanie czytanego przez osobę starszą wiesza M.Strzałkowskiej pt”Paliwo”
- Do czego w wierszu porównano człowieka?
- Co powinniśmy stosować dla naszego zdrowia?
- Co jest paliwem dla ludzkiego organizmu?
- Z jedzenia jakich produktów powinniśmy zrezygnować?
- Od jakich produktów przybywa nam zdrowia?
Rozpoznawanie i podawanie nazw produktów przedstawionych na ilustracji. Wypowiedzi uczniów na temat ich wpływu na zdrowie- podr. str.68,69
- Które z produktów zaliczamy do zdrowej żywności?
- Jakie one maja minki?
- Jakie są minki słodyczy i słodkiego napoju. Dlaczego?
Podpisywanie obrazków wyrazami z ramki. Kolorowanie liter wskazanych przez liczbę przy obrazku. Odczytanie i zapisanie hasła- karty ćwiczeń, str.66, ćw.1
Zadanie domoweJ
Rozwiązanie krzyżówki. Odczytanie i zapisanie hasła- karty ćwiczeń
str.67, ćw.5
- Co to są witaminy?
- Gdzie je znajdziemy?
Czytanie ze zrozumieniem- wskazywanie poprawnej odpowiedzi na pytanie, dlaczego Henio dostał kataru- karty ćwiczeń, str.67, ćw.3
Układanie i zapisywanie zadań z rozsypanki wyrazowej- karty ćwiczeń str.67, ćw.4 (załącznik)
Edukacja matematyczna
Rozwiązywanie zadań tekstowych- karty matematyczne str.61, ćw.1, str.62, ćw.2,3
Układanie zadań tekstowych do ilustracji- karty matematyczne str.62, ćw.4
Zaznaczanie par liczb i ich dopasowywanie zgodnie z podanym warunkiem. Dopisywanie liczb zgodnie z zauważoną zasadą- karty matematyczne str.63, ćw.5,6, str.81, ćw.11, str.82, ćw.12,13
Matematyka w działaniu -karty matematyczne str.64,65
Losowa gra planszowa „karuzela” Notowanie w tabeli przebiegu rozgrywki- karty matematyczne str.66,67, ćw.1 Rozwiązywanie realistycznych zadań tekstowych do gry losowej pt.” karuzela”- dodawanie trzech składników w zakresie 20. Rozkład liczb drugiej dziesiątki na składniki- karty matematyczne str.68, ćw.2, str.69, ćw.3,4
Edukacja techniczna
Wykonaj rekwizyty potrzebne do reklamy zdrowej żywności np. marchew, kapusta, jabłko, cytryna, banan itp. Przygotuj krótkie hasło reklamujące zdrową żywność.
PODPOWIADAMY RODZICOM
Data 24.04.2020
Klasa pierwsza
Edukacja polonistyczna
Temat: Nasze ulubione zajęcia.
Wyjaśnienie znaczenia słowa hobby.
Wysłuchanie ze zrozumieniem tekstu czytanego przez osobę starszą- podr. str.72,73
Próba odpowiedzi na pytania przez dziecko:
- Czym interesują się dzieci przedstawione w tekście i na ilustracji”?
- A co ty robisz w wolnym czasie?
- Co jest twoim hobby?
- Dlaczego każdy powinien mieć swoje hobby?
Zadanie dla mądrali!
ü Jak inaczej nazwiemy hobby (pasja, zainteresowanie, konik)
ü Co to znaczy aktywnie spędzać wolny czas?
Ćwiczenia w czytaniu tekstów na różnych poziomach -podręcznik str.72,73
Tworzenie i zapisywanie wyrazów z rozsypani sylabowej. Wyjaśnienie różnic między akwarium a terrarium- karty ćwiczeń str.68, ćw1
Czytanie ze zrozumieniem. Zaznaczanie tekstu znanej wyliczanki- karty ćwiczeń str.68, ćw.2
Zabawa słowno-ruchowa:
Dziecko wypowiada słowa rymowanki z podziałem na sylaby. Wypowiadając sylaby, na zmianę kucają i podskakują.
Edukacja matematyczna
Rozwiązywanie zadań na dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 20- podręcznik str.98,99
Rozwiązywanie zadań tekstowych związanych z obliczeniami pieniężnymi- karty matematyczne str.70, ćw.1
Edukacja plastyczna
Zilustruj dowolną techniką różne zjawiska wiosennej przyrody np. burza, deszcz, słońce, kwiaty, ptaki.
INFORMACJA DLA RODZICÓW
Proszę rodziców o dostarczenia kart pracy z edukacji polonistycznej i matematycznej oraz podpisanych prac plastyczno-technicznych w dniu 05.06. maja 2020r przed budynek Szkoły w Gładyszowie i włożenie ich do wystawionych i podpisanych dla poszczególnych klas pojemników.
Dziękuję
Wychowawca
Alicja Gromala