Zespół
Szkolno-Przedszkolny
w Gładyszowie

Data 18.05.2020

Klasa pierwsza

Edukacja polonistyczna

Temat: Niesamowite muzea c.d.

Łączenie w pary pasujących do siebie zdjęć. Otaczanie pętlami liter tworzących nazwy miast- karty ćwiczeń str.22

Czytanie ze zrozumieniem. Uzupełnianie wyrazów w zdaniu- karty ćwiczeń str.22, ćw.2

Czytanie ze zrozumieniem. Wskazywanie i zapisywanie nazw ludzi i rzeczy. Dopasowywanie zdań do odpowiednich ilustracji- karty ćwiczeń str..23, ćw.3

Edukacja matematyczna

Uzupełnianie kartek z kalendarza na podstawie tekstu matematycznego- karty matematyczne str.20 i 21, karty matematyczne str.20, ćw.1

Doskonalenie techniki rachunkowej- dodawanie trzech składników w zakresie 20- karty matematyczne str.20, ćw.2

Rozwiązywanie zadań z treścią- obliczenia odległości- karty matematyczne str.20, ćw.3 i 4, kart matematyczne str.62, ćw.3, str.65, ćw.13

Zadanie domoweJ

Podręcznik str.70 i 71

Pisanie z pamięci dowolnego tekstu składającego się z trzech, czterech krótkich zdań.

Wychowanie- fizyczne

Zabawa ruchowa rozwijająca zmysły: „Dotknij, powąchaj, zgadnij”

Rodzic przygotowuje pudełko (worek, lub ciemną torbę), do której wkłada różne przedmioty, owoce, przyprawy, np. ołówek, temperówkę, gumkę do ścierania, jabłko, cytrynę, kubek, pieprz, cynamon. Dziecko z zawiązanymi oczami losuje przedmioty i dotykając lub wąchając je rozpoznaje.

 


 

Data 19.05.2020

Klasa pierwsza

Edukacja polonistyczna

Temat: Ruch w mieście

Wysłuchanie wiersza T. Śliwiaka pt: „Zielone światło” i rozmowa kierowana pytaniami rodzica (załącznik nr.1)

1111.jpg

 2222.jpg

  • O Cym jest mowa w wierszu?
  • Kto chodzi ulicami miasta?
  • Kto kieruje ruchem? Co robią piesi, gdy zapala się zielone światło?
  • Do czego autor wiersza porównuje miasto?

Rozmowa na temat ilustracji i doświadczenia dziecka- podręcznik str.24, 25

  • Co widzicie na ilustracji i co was zaskakuje?
  • Które z narysowanych pomysłów wam się podobają?
  • O czym muszą pamiętać piesi i kierowcy w wielkim mieście?
  • W jaki sposób można zmniejszyć ruch na ulicy? Podajcie swoje pomysły.
  • Co charakteryzuje duże miasto?
  • W jakiej miejscowości mieszkacie? Czy ta miejscowość jest wsią, miasteczkiem czy miastem?

Dopasowywanie i nalepianie puzzli- karty ćwiczeń str.24

Ćwiczenia w czytaniu.

Tworzenie wyrazów z rozsypanek literowych.

Przeliczenie sylab, głosek i liter w wyrazach.

Edukacja matematyczna

Działania w zakresie 20- podręcznik str.81, karty matematyczne str.71, ćw.13

Rozwiązywanie zadań tekstowych- karty ,matematyczne str.24, ćw.1

Uzupełnianie ciągu matematycznego poznanymi liczbami dwucyfrowymi- karty matematyczne str.25, ćw.2

Uzupełnianie działań matematycznych na dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 odpowiednimi znakami matematycznymi- karty matematyczne str.25, ćw.3

Edukacja techniczna

Zaprojektuj i wykonaj znaczek odblaskowy dowolną techniką.

Wychowanie fizyczne

Zapoznanie z zasadami gry planszowej pt.” Wyprawa do Zoo”- karty matematyczne str.22 i 23

Gry w parach lub zespołach czteroosobowych.


Data 20.05.2020

Klasa pierwsza

Edukacja polonistyczna

Temat: Jesteśmy pasażerami.

Zabawa słuchowa „co słyszysz”- rozpoznawanie dźwięków z najbliższego otoczenia.

Dziecko siada w wyznaczonym miejscu, a rodzic otwiera szeroko okno. Zadaniem dziecka jest wsłuchanie się w dźwięki dochodzące zza okna. Po minucie dziecko dzieli się swoimi wrażeniami z rodzicem i identyfikuje usłyszane odgłosy.

Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu i ilustracji- podręcznik str.26

  • Gdzie mieszka i pracuje wujek Mikołaja?
  • Co robi się w stoczni?
  • Dlaczego chłopiec lubi odwiedzać stocznię?
  • Co mógłby udźwignąć dźwig?

Zadanie dla mądrali!

  • Gdzie znajdują się największe porty morskie w Polsce?

Analiza wzrokowo-słuchowa wyrazów z - podręcznik str.26

Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu i ilustracji- podręcznik str.27

  • Dokąd Jadzia jedzie z dziadkiem?
  • Czym się będzie zajmował dziadek?
  • Czego się boi Jadzia?
  • Jak nazywamy osobę, która podróżuje środkiem lokomocji miejskiej? (pasażer)

Edukacja matematyczna

Działania w zakresie 20- karty matematyczne str.25, ćw.4, str.62, ćw.1, str.67, ćw.17 i 18

Edukacja plastyczna

Wykonanie pracy plastycznej pt.” Miasto” techniką kolażu zgodnie z instrukcją- karty ćwiczeń str.25


 

Data 21.05.2020

Klasa pierwsza

Edukacja polonistyczna

Temat: Jesteśmy pasażerami c.d.

Analiza wzrokowo-słuchowa wyrazów z dzi- podręcznik str.27

Doskonalenie czytania tekstów na różnych poziomach- podręcznik str.26,27

Układanie historyjki z wykorzystaniem wyrazów z - podręcznik str.28,29

Twórcze opowiadanie historyjki do dużej ilustracji z wykorzystaniem wyrazów z dź.

Przeczytaj tekst pt.” Latający niedźwiedź” (załącznik nr.1)

 Latający niedźwiedź.jpg

Rysowanie po śladzie- karty ćwiczeń str.26, ćw.1

Kolorowanie ramek z wyrazami, w których ukryło się słowo dźwig- karty ćwiczeń, str.26, ćw.2

Nauka pisania dwuznaków dź, Dź na podstawie wyrazów dźwig, niedźwiedź- karty ćwiczeń str.27, ćw.3

Czytanie ze zrozumieniem. Łączenie podpisów z obrazkami- karty ćwiczeń str.27, ćw.4

Łączenie podpisów z odpowiednimi obrazkami.

Przeliczanie sylab w wyrazach- karty ćwiczeń str.28, ćw.5

Ćwiczenia spostrzegawczości- karty ćwiczeń str.28, ćw.6

Ćwiczenia grafomotoryczne- karty ćwiczeń str.28, ćw.7

Nauka pisania dzi, Dzi na podstawie wyrazów dziadek, Jadzia- karty ćwiczeń str.29, ćw.8 i do zeszytu.

Ćwiczenia w przepisywaniu wyrazów- karty ćwiczeń str.29, ćw.9 i do zeszytu.

Wychowanie fizyczne

Zabawa ruchowa pt.” Uliczne sygnały”

Przygotowujemy trzy koła: czerwone, pomarańczowe i zielone. Umawiamy się z dzieckiem, że zgodnie ze znaczeniem kolorów w sygnalizatorze świetlnym będzie reagowało na barwę poszczególnych kół: czerwone- stoimy prosto, pomarańczowe -zatrzymujemy się, zielone- idziemy. Rodzic (kolega, brat, siostra) podnosi do góry wybrane koło, a uczestnik reaguje zgodnie z umową.

Wariant zabawy: dziecko (dzieci) udając pieszych, auta (dźwięki naśladujące prace silników), odpowiednio reagują na sygnalizację świetlną. Można również podzielić dzieci na dwie grupy i jednocześnie bawić się w pieszych i kierowców.

 


 

Data 22.05.2020

Klasa pierwsza

Edukacja polonistyczna

Temat: Wspaniałych rodziców mam.

Wysłuchanie przez dziecka inscenizacji Danuty Gellnerowej i Doroty Gellner pt: „Dzieci czwórka i Laurka”- podręcznik str.30, 31, czytanej przez rodzica i rozmowa na jej temat:

  • Ile dzieci miała mama?
  • Ilu synów, a ile córek?
  • O czym zapomniały dzieci?
  • Co dzieci postanowiły podarować mamie?
  • Kto złożył życzenia mamie?
  • Kiedy obchodzimy Dzień Matki i Dzień Ojca?

Zadanie dla mądrali!

  • Jakie inne święta pamiętacie? Podajcie ich daty.

Układanie historyjki z wykorzystaniem wyrazów z dzi- podręcznik str.32,33

Twórcze opowiadanie historyjki do dużej ilustracji z wykorzystaniem wyrazów z dzi

Czytanie ze zrozumieniem. Podkreślanie nazw czynności. Kolorowanie wybranych obrazków- karty pracy str.30, ćw.1

Zapisywanie pomysłów na niespodziankę dla rodziców- karty pracy str.30, ćw.2

Łączenie dat z nazwą święta- karty pracy str.31, ćw.3

Edukacja matematyczna

Litr jako pojemności- podręcznik str.82

Poznanie jednostki 1 litr. Porównywanie ilości płynów- karty matematyczne str.28, ćw.1

Numerowanie pojemników według ilości zawartego w nich płynu- karty matematyczne str.29, ćw.2

Edukacja plastyczna

Narysuj i pokoloruj dowolna techniką portret mamy.