Data 18.05.2020
Klasa pierwsza
Edukacja polonistyczna
Temat: Niesamowite muzea c.d.
Łączenie w pary pasujących do siebie zdjęć. Otaczanie pętlami liter tworzących nazwy miast- karty ćwiczeń str.22
Czytanie ze zrozumieniem. Uzupełnianie wyrazów w zdaniu- karty ćwiczeń str.22, ćw.2
Czytanie ze zrozumieniem. Wskazywanie i zapisywanie nazw ludzi i rzeczy. Dopasowywanie zdań do odpowiednich ilustracji- karty ćwiczeń str..23, ćw.3
Edukacja matematyczna
Uzupełnianie kartek z kalendarza na podstawie tekstu matematycznego- karty matematyczne str.20 i 21, karty matematyczne str.20, ćw.1
Doskonalenie techniki rachunkowej- dodawanie trzech składników w zakresie 20- karty matematyczne str.20, ćw.2
Rozwiązywanie zadań z treścią- obliczenia odległości- karty matematyczne str.20, ćw.3 i 4, kart matematyczne str.62, ćw.3, str.65, ćw.13
Zadanie domoweJ
Podręcznik str.70 i 71
Pisanie z pamięci dowolnego tekstu składającego się z trzech, czterech krótkich zdań.
Wychowanie- fizyczne
Zabawa ruchowa rozwijająca zmysły: „Dotknij, powąchaj, zgadnij”
Rodzic przygotowuje pudełko (worek, lub ciemną torbę), do której wkłada różne przedmioty, owoce, przyprawy, np. ołówek, temperówkę, gumkę do ścierania, jabłko, cytrynę, kubek, pieprz, cynamon. Dziecko z zawiązanymi oczami losuje przedmioty i dotykając lub wąchając je rozpoznaje.
Data 19.05.2020
Klasa pierwsza
Edukacja polonistyczna
Temat: Ruch w mieście
Wysłuchanie wiersza T. Śliwiaka pt: „Zielone światło” i rozmowa kierowana pytaniami rodzica (załącznik nr.1)
- O Cym jest mowa w wierszu?
- Kto chodzi ulicami miasta?
- Kto kieruje ruchem? Co robią piesi, gdy zapala się zielone światło?
- Do czego autor wiersza porównuje miasto?
Rozmowa na temat ilustracji i doświadczenia dziecka- podręcznik str.24, 25
- Co widzicie na ilustracji i co was zaskakuje?
- Które z narysowanych pomysłów wam się podobają?
- O czym muszą pamiętać piesi i kierowcy w wielkim mieście?
- W jaki sposób można zmniejszyć ruch na ulicy? Podajcie swoje pomysły.
- Co charakteryzuje duże miasto?
- W jakiej miejscowości mieszkacie? Czy ta miejscowość jest wsią, miasteczkiem czy miastem?
Dopasowywanie i nalepianie puzzli- karty ćwiczeń str.24
Ćwiczenia w czytaniu.
Tworzenie wyrazów z rozsypanek literowych.
Przeliczenie sylab, głosek i liter w wyrazach.
Edukacja matematyczna
Działania w zakresie 20- podręcznik str.81, karty matematyczne str.71, ćw.13
Rozwiązywanie zadań tekstowych- karty ,matematyczne str.24, ćw.1
Uzupełnianie ciągu matematycznego poznanymi liczbami dwucyfrowymi- karty matematyczne str.25, ćw.2
Uzupełnianie działań matematycznych na dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 odpowiednimi znakami matematycznymi- karty matematyczne str.25, ćw.3
Edukacja techniczna
Zaprojektuj i wykonaj znaczek odblaskowy dowolną techniką.
Wychowanie fizyczne
Zapoznanie z zasadami gry planszowej pt.” Wyprawa do Zoo”- karty matematyczne str.22 i 23
Gry w parach lub zespołach czteroosobowych.
Data 20.05.2020
Klasa pierwsza
Edukacja polonistyczna
Temat: Jesteśmy pasażerami.
Zabawa słuchowa „co słyszysz”- rozpoznawanie dźwięków z najbliższego otoczenia.
Dziecko siada w wyznaczonym miejscu, a rodzic otwiera szeroko okno. Zadaniem dziecka jest wsłuchanie się w dźwięki dochodzące zza okna. Po minucie dziecko dzieli się swoimi wrażeniami z rodzicem i identyfikuje usłyszane odgłosy.
Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu i ilustracji- podręcznik str.26
- Gdzie mieszka i pracuje wujek Mikołaja?
- Co robi się w stoczni?
- Dlaczego chłopiec lubi odwiedzać stocznię?
- Co mógłby udźwignąć dźwig?
Zadanie dla mądrali!
- Gdzie znajdują się największe porty morskie w Polsce?
Analiza wzrokowo-słuchowa wyrazów z dź- podręcznik str.26
Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu i ilustracji- podręcznik str.27
- Dokąd Jadzia jedzie z dziadkiem?
- Czym się będzie zajmował dziadek?
- Czego się boi Jadzia?
- Jak nazywamy osobę, która podróżuje środkiem lokomocji miejskiej? (pasażer)
Edukacja matematyczna
Działania w zakresie 20- karty matematyczne str.25, ćw.4, str.62, ćw.1, str.67, ćw.17 i 18
Edukacja plastyczna
Wykonanie pracy plastycznej pt.” Miasto” techniką kolażu zgodnie z instrukcją- karty ćwiczeń str.25
Data 21.05.2020
Klasa pierwsza
Edukacja polonistyczna
Temat: Jesteśmy pasażerami c.d.
Analiza wzrokowo-słuchowa wyrazów z dzi- podręcznik str.27
Doskonalenie czytania tekstów na różnych poziomach- podręcznik str.26,27
Układanie historyjki z wykorzystaniem wyrazów z dź- podręcznik str.28,29
Twórcze opowiadanie historyjki do dużej ilustracji z wykorzystaniem wyrazów z dź.
Przeczytaj tekst pt.” Latający niedźwiedź” (załącznik nr.1)
Rysowanie po śladzie- karty ćwiczeń str.26, ćw.1
Kolorowanie ramek z wyrazami, w których ukryło się słowo dźwig- karty ćwiczeń, str.26, ćw.2
Nauka pisania dwuznaków dź, Dź na podstawie wyrazów dźwig, niedźwiedź- karty ćwiczeń str.27, ćw.3
Czytanie ze zrozumieniem. Łączenie podpisów z obrazkami- karty ćwiczeń str.27, ćw.4
Łączenie podpisów z odpowiednimi obrazkami.
Przeliczanie sylab w wyrazach- karty ćwiczeń str.28, ćw.5
Ćwiczenia spostrzegawczości- karty ćwiczeń str.28, ćw.6
Ćwiczenia grafomotoryczne- karty ćwiczeń str.28, ćw.7
Nauka pisania dzi, Dzi na podstawie wyrazów dziadek, Jadzia- karty ćwiczeń str.29, ćw.8 i do zeszytu.
Ćwiczenia w przepisywaniu wyrazów- karty ćwiczeń str.29, ćw.9 i do zeszytu.
Wychowanie fizyczne
Zabawa ruchowa pt.” Uliczne sygnały”
Przygotowujemy trzy koła: czerwone, pomarańczowe i zielone. Umawiamy się z dzieckiem, że zgodnie ze znaczeniem kolorów w sygnalizatorze świetlnym będzie reagowało na barwę poszczególnych kół: czerwone- stoimy prosto, pomarańczowe -zatrzymujemy się, zielone- idziemy. Rodzic (kolega, brat, siostra) podnosi do góry wybrane koło, a uczestnik reaguje zgodnie z umową.
Wariant zabawy: dziecko (dzieci) udając pieszych, auta (dźwięki naśladujące prace silników), odpowiednio reagują na sygnalizację świetlną. Można również podzielić dzieci na dwie grupy i jednocześnie bawić się w pieszych i kierowców.
Data 22.05.2020
Klasa pierwsza
Edukacja polonistyczna
Temat: Wspaniałych rodziców mam.
Wysłuchanie przez dziecka inscenizacji Danuty Gellnerowej i Doroty Gellner pt: „Dzieci czwórka i Laurka”- podręcznik str.30, 31, czytanej przez rodzica i rozmowa na jej temat:
- Ile dzieci miała mama?
- Ilu synów, a ile córek?
- O czym zapomniały dzieci?
- Co dzieci postanowiły podarować mamie?
- Kto złożył życzenia mamie?
- Kiedy obchodzimy Dzień Matki i Dzień Ojca?
Zadanie dla mądrali!
- Jakie inne święta pamiętacie? Podajcie ich daty.
Układanie historyjki z wykorzystaniem wyrazów z dzi- podręcznik str.32,33
Twórcze opowiadanie historyjki do dużej ilustracji z wykorzystaniem wyrazów z dzi
Czytanie ze zrozumieniem. Podkreślanie nazw czynności. Kolorowanie wybranych obrazków- karty pracy str.30, ćw.1
Zapisywanie pomysłów na niespodziankę dla rodziców- karty pracy str.30, ćw.2
Łączenie dat z nazwą święta- karty pracy str.31, ćw.3
Edukacja matematyczna
Litr jako pojemności- podręcznik str.82
Poznanie jednostki 1 litr. Porównywanie ilości płynów- karty matematyczne str.28, ćw.1
Numerowanie pojemników według ilości zawartego w nich płynu- karty matematyczne str.29, ćw.2
Edukacja plastyczna
Narysuj i pokoloruj dowolna techniką portret mamy.