Zespół
Szkolno-Przedszkolny
w Gładyszowie

Data 04.05.2020

Klasa pierwsza

Edukacja polonistyczna

Temat: Na wycieczce w lesie.

          Wielozadaniowe wypowiedzi dziecka na temat wycieczki do lasu na podstawie tekstu przeczytanego przez osobę starszą i ilustracji z podręcznika oraz własnych doświadczeń- podręcznik str.4 i 5

  • Dokąd pani zabrała klasę Szymka?
  • Co budowały dzieci?
  • Czego szukał Szymek?
  • Co znalazł zamiast gałęzi?
  • Jak wyglądała szyszka?
  • Co dzieci miały zrobić po zbudowaniu szałasu?

Ćwiczenia w czytaniu- podręcznik str. 4 i 5

Układanie pytań i odpowiedzi na temat czynności wykonywanych przez bohaterów w lesie- podręcznik- str. 4 i 5

`Wyszukiwanie na ilustracji oraz w tekście wyrazów, w których występuje dwuznak „sz”- podr. str. 4 i 5

Rozróżnianie zwierząt żyjących w lesie i podawanie ich nazw. Łączenie ilustracji zwierząt z ilustracja lasu. Zapisywanie nazw zwierząt leśnych w liniaturze i w zeszycie- karty ćwiczeń str.5, ćw.1 

Przepisywanie zdań- karty ćwiczeń str.5, ćw.2 i do zeszytu

Edukacja matematyczna

Dodawanie trzech składników w zakresie 10

Zapisywanie zaznaczonych liczb w zeszytach- karty matematyczna

str. 3, ćw.1 i 2

Wprowadzenie pojęcia 1 kilogram- podręcznik str.78

Uzupełnianie informacji dotyczących odległości- karty matematyczne str.4, ćw.3

Odczytywanie odległości na podstawie ilustracji.

Kolorowanie tablic z nazwami miejscowości zgodnie z poleceniem- karty matematyczne str.5, ćw.4

Zadanie domowe:)

Karty matematyczne str.5, ćw.5, str.62, ćw.2

Wychowanie fizyczne

Gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu (ogród, podwórko)

 


 

Data 05.05.2020

Klasa pierwsza

Edukacja polonistyczna

Temat: Na wycieczce w lesie c.d.

Ćwiczenia grafomotoryczne- karty ćwiczeń str.6, ćw.3

Analiza wyrazów z głoską sz. Podział nazw obrazków na głoski i sylaby- karty ćwiczeń str.6, ćw.4

Nauka pisania dwuznaków sz, Sz na podstawie wyrazów szyszka, Szymek-  karty ćwiczeń str.7, ćw.5

Pisanie dwuznaków sz, Sz i sylab z poznanymi dwuznakami- karty ćwiczeń str.76, ćw.21 i do zeszytu

Przypominam o codziennym doskonaleniu czytania- książka str.81

Edukacja matematyczna

Kilometr jako miara odległości- karty matematyczne str.6 i 7

Uzupełnianie planu trasy rowerowej na podstawie ilustracji i czytanego przez osobę starszą opisu wycieczki- podręcznik str.78

Rozwiązywanie zadań tekstowych na podstawie uzupełnionego planu- karty matematyczne str.9, ćw.2 i 3

Wychowanie fizyczne

Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu

Zabawa rytmiczna „Domek”

Domek mały i dom duży,

Każdy dobrze ludziom służy.

Ludziom i zwierzętom też

Tutaj lubisz to, co chcesz!

Dziecko stoi i mówi wolno tekst rymowanki i jednocześnie -wypowiadając pierwszy wers - prawą ręką rysuje w powietrzu dwa prostokąty, wypowiadając drugi wers- lewą ręką rysuje w powietrzu dwa prostokąty, wypowiadając trzeci i czwarty wers- maszeruje w miejscu, a na ostatnie słowo wierszyka- „wyrzuca” do góry obie ręce.

Edukacja plastyczna


Namaluj dowolna techniką ilustrację lasu.

 


 

Data 06.05.2020

Klasa pierwsza

Edukacja polonistyczna

Temat: Moja mała ojczyzna

          Wysłuchanie tekstu pt.” Majowe święta” czytanego przez osobę starszą.

          Rozmowa na temat: „Po co są te święta?” inspirowane pytaniami:

Sprawdzenie rozumienia tekstu:

  • Z jakiego powodu Hania nie była w szkole, a jej mama -w pracy?
  • Jakie święto obchodzimy 1 maja i o czym ono ma przypominać?
  • A o czym przypomina święto 3 maja?
  • Jakie święto chciała ustanowić Hania? Jak myślisz, dlaczego właśnie takie?
  • Jak myślisz, czy Henio się ucieszy ze świąt ustanowionych przez Hanię? Dlaczego?

Uczymy dzieci tego co najważniejsze- propozycja rozmowy inspirowanej przez rodzica na podstawie wysłuchanego przez dziecko tekstu daje możliwości:

  • kształtowanie wartości: szacunku, pamięci, wspólnoty, patriotyzmu
  • pielęgnowanie pamięci o ważnych wydarzeniach, pielęgnowanie świat narodowych i tradycji ich obchodzenia
  • rozwijanie poczucia przynależności do wspólnoty i poczucia tożsamości
  • uczenia patriotyzmu, kształtowanie postawy szacunku wobec historii narodu, narodowych symboli, narodowych i rodzinnych tradycji. (fotografia poniżej)

Edukacja matematyczna

Temat: Matematyka w działaniu.

Czytanie planu, porównywanie odległości. Uzupełnianie zdań. Zaznaczanie najkrótszej i najdłuższej trasy- karty matematyczne str.10, ćw.1 i 2

Układanie pytania do planu i zapisywanie w zeszycie- karty matematyczne str.10, ćw.3

Uzupełnianie rysunków według zauważonej zasady. Rysowanie kształtnych odbić figur- karty ,matematyczne str.11, ćw.4

 

 


 

Data 07.05.2020

Klasa pierwsza

Edukacja polonistyczna

Temat: Moja mała Ojczyzna c.d.

Przypomnienie wiadomości na temat tradycji związanych z obchodzeniem majowych świat 1 i 3 maja.

  • Jakie święto obchodzimy 1, a jakie 3 maja?
  • Kiedy obchodzimy Dzień Flagi?
  • Jakie uroczystości odbywają się w tych dniach w naszym kraju?
  • W jaki sposób spędzamy dni wolne od nauki i pracy?

Rozmowa kierowana pytaniami na podstawie ilustracji i tekstu przeczytanego- podr. str.8

  •  Kto sprząta szkołę?
  •  Jakie prace wykonują uczniowie, jakie- ich rodzice, a jakie nauczyciele?
  •  Co robią wszyscy po zakończeniu sprzątania?
  •  Kiedy możemy zorganizować sprzątanie szkoły?

Wielozadaniowe wypowiedzi dziecka na temat miejsca jego zamieszkania.

  •  Jak nazywa się miejscowość, w której mieszkasz?
  •  Opisz jak ona wygląda?
  •  Co jest w niej ciekawego?
  •  W jaki sposób spędzasz wolny czas w rodzinnej miejscowości?

Wysłuchanie tekstu czytanego przez osobę starszą- podręcznik str.9

  • Co o swoim mieście opowiada chłopiec?
  • Co robi za miastem?
  • Gdzie znajduje się cukiernia i jakie przysmaki można w niej kupić?
  • Jakie zwierzęta można spotkać w pobliskim lesie?

Ćwiczenia w czytaniu tekstów – podręcznik str.8 i 9

Przepisywanie dwuznaków sz, Sz oraz wyrazów i zadania z tymi dwuznakami- karty pracy str.8, ćw.1 i do zeszytu.

Czytanie sylab, tworzenie z nich wyrazów. Uzupełnianie podpisów nalepkami- karty pracy str.8, ćw.2

Wyszukiwanie par wyrazów. Kolorowanie ramek wokół nich takim samym kolorem- karty pracy str.9, ćw.3

Przeliczanie sylab, głosek i liter w wyrazach zawierających dwuznak sz- karty pracy str.9, cw.4

Uzupełnianie zdań o miejscu swojego zamieszkania. Kropka na końcu zdań oznaczających- karty pracy str.10, ćw.5

Podpisywanie zdjęć odpowiednimi wyrazami- karty pracy str.11, ćw.7

Zadanie domowe!:)

Karty pracy str.10, ćw.6

Wychowanie fizyczne

https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE

 



 

Data 08.05.2020

 

Klasa pierwsza

 

Edukacja polonistyczna

 

Temat: Czekoladowy raj.

 

          Propozycja zabawy w rozpoznawaniu ukrytych produktów.

 

W ciemnej torbie lub pod przykryciem chowamy słodycze, owoce i warzywa. Następnie dziecko z zamkniętymi lub zawiązanymi oczami tylko za pomocą dotyku rozpoznaje produkty. Odkłada je do koszyka.

 

          Rozmowa na temat spożywania słodyczy ukierunkowana pytaniami:

 

  1. Na jakie grupy możemy podzielić zgromadzone w koszyku produkty?
  2. Które z nich najbardziej lubisz?
  3. Które są najzdrowsze?
  4. Jak często i w jakich ilościach jesz słodycze?
  5. Czym grozi nadmierne spożywanie słodyczy (nadwaga, choroby zębów, niedobór witamin)
  6. Zostawcie w koszyku te produkty, które przygotowaliście dzisiaj do zjedzenia (powinny dominować owoce, warzywa, słodycze tylko w minimalnych ilościach).

 

Wielozadaniowe wypowiedzi na temat upodobań  żywieniowych na podstawie tekstu i doświadczeń dziecka- podręcznik str.10 i 11

 

  •  Co uwielbia Czesia?
  •  Co uwielbia mama Czesi?
  •  Co chciałaby robić dziewczynka?
  •  Jakie są wasze ulubione słodycze? Opowiedzcie o nich
  •  Dlaczego dziewczynka tak bardzo lubi czekoladę i jak często chciałaby ją jeść?

 

Wyszukiwanie w tekście i na ilustracji wyrazów, w których występuje cz- podręcznik str.10 i 11

 

Doskonalenie techniki czytania różnych  tekstów- podręcznik str.10 i 11

 

Czytanie przez osobę starszą informacji o czekoladzie- podręcznik str.12

 

Ćwiczenia grafomotoryczne- karty pracy str.12, ćw.1

 

Kolorowanie obrazków, które w nazwach mają cz- karty pracy str.12, ćw.2

 

Zadanie domowe!:)

 

Gimnastyka oka i języka

 

Czytanie sylab ze szczególnym uwzględnieniem poprawności brzmienia głoski sz- podręcznik str.13

 

Śpiewanie sylab

 

Wyraźne wymawianie słów i sylab w coraz szybszym tempie.

 

Edukacja matematyczna

 

Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 20- karty matematyczne str.6 i 7

 

Kilometr jako miara odległości- podręcznik str.78

 

Rozwiązywanie zadań tekstowych dotyczących obliczenia odległości obiektów- karty matematyczne str.12, ćw.1-3, str.13 , ćw.4

 

Edukacja techniczno- plastyczna

 

Rysowanie po śladzie- karty pracy str.11, ćw.8

 

Wykonanie flagi Polski. Kolorowanie lub wyklejanie w barwach narodowych.