Data 04.05.2020
Klasa pierwsza
Edukacja polonistyczna
Temat: Na wycieczce w lesie.
Wielozadaniowe wypowiedzi dziecka na temat wycieczki do lasu na podstawie tekstu przeczytanego przez osobę starszą i ilustracji z podręcznika oraz własnych doświadczeń- podręcznik str.4 i 5
- Dokąd pani zabrała klasę Szymka?
- Co budowały dzieci?
- Czego szukał Szymek?
- Co znalazł zamiast gałęzi?
- Jak wyglądała szyszka?
- Co dzieci miały zrobić po zbudowaniu szałasu?
Ćwiczenia w czytaniu- podręcznik str. 4 i 5
Układanie pytań i odpowiedzi na temat czynności wykonywanych przez bohaterów w lesie- podręcznik- str. 4 i 5
`Wyszukiwanie na ilustracji oraz w tekście wyrazów, w których występuje dwuznak „sz”- podr. str. 4 i 5
Rozróżnianie zwierząt żyjących w lesie i podawanie ich nazw. Łączenie ilustracji zwierząt z ilustracja lasu. Zapisywanie nazw zwierząt leśnych w liniaturze i w zeszycie- karty ćwiczeń str.5, ćw.1
Przepisywanie zdań- karty ćwiczeń str.5, ćw.2 i do zeszytu
Edukacja matematyczna
Dodawanie trzech składników w zakresie 10
Zapisywanie zaznaczonych liczb w zeszytach- karty matematyczna
str. 3, ćw.1 i 2
Wprowadzenie pojęcia 1 kilogram- podręcznik str.78
Uzupełnianie informacji dotyczących odległości- karty matematyczne str.4, ćw.3
Odczytywanie odległości na podstawie ilustracji.
Kolorowanie tablic z nazwami miejscowości zgodnie z poleceniem- karty matematyczne str.5, ćw.4
Zadanie domowe:)
Karty matematyczne str.5, ćw.5, str.62, ćw.2
Wychowanie fizyczne
Gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu (ogród, podwórko)
Data 05.05.2020
Klasa pierwsza
Edukacja polonistyczna
Temat: Na wycieczce w lesie c.d.
Ćwiczenia grafomotoryczne- karty ćwiczeń str.6, ćw.3
Analiza wyrazów z głoską sz. Podział nazw obrazków na głoski i sylaby- karty ćwiczeń str.6, ćw.4
Nauka pisania dwuznaków sz, Sz na podstawie wyrazów szyszka, Szymek- karty ćwiczeń str.7, ćw.5
Pisanie dwuznaków sz, Sz i sylab z poznanymi dwuznakami- karty ćwiczeń str.76, ćw.21 i do zeszytu
Przypominam o codziennym doskonaleniu czytania- książka str.81
Edukacja matematyczna
Kilometr jako miara odległości- karty matematyczne str.6 i 7
Uzupełnianie planu trasy rowerowej na podstawie ilustracji i czytanego przez osobę starszą opisu wycieczki- podręcznik str.78
Rozwiązywanie zadań tekstowych na podstawie uzupełnionego planu- karty matematyczne str.9, ćw.2 i 3
Wychowanie fizyczne
Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu
Zabawa rytmiczna „Domek”
Domek mały i dom duży,
Każdy dobrze ludziom służy.
Ludziom i zwierzętom też
Tutaj lubisz to, co chcesz!
Dziecko stoi i mówi wolno tekst rymowanki i jednocześnie -wypowiadając pierwszy wers - prawą ręką rysuje w powietrzu dwa prostokąty, wypowiadając drugi wers- lewą ręką rysuje w powietrzu dwa prostokąty, wypowiadając trzeci i czwarty wers- maszeruje w miejscu, a na ostatnie słowo wierszyka- „wyrzuca” do góry obie ręce.
Edukacja plastyczna
Namaluj dowolna techniką ilustrację lasu.
Data 06.05.2020
Klasa pierwsza
Edukacja polonistyczna
Temat: Moja mała ojczyzna
Wysłuchanie tekstu pt.” Majowe święta” czytanego przez osobę starszą.
Rozmowa na temat: „Po co są te święta?” inspirowane pytaniami:
Sprawdzenie rozumienia tekstu:
- Z jakiego powodu Hania nie była w szkole, a jej mama -w pracy?
- Jakie święto obchodzimy 1 maja i o czym ono ma przypominać?
- A o czym przypomina święto 3 maja?
- Jakie święto chciała ustanowić Hania? Jak myślisz, dlaczego właśnie takie?
- Jak myślisz, czy Henio się ucieszy ze świąt ustanowionych przez Hanię? Dlaczego?
Uczymy dzieci tego co najważniejsze- propozycja rozmowy inspirowanej przez rodzica na podstawie wysłuchanego przez dziecko tekstu daje możliwości:
- kształtowanie wartości: szacunku, pamięci, wspólnoty, patriotyzmu
- pielęgnowanie pamięci o ważnych wydarzeniach, pielęgnowanie świat narodowych i tradycji ich obchodzenia
- rozwijanie poczucia przynależności do wspólnoty i poczucia tożsamości
- uczenia patriotyzmu, kształtowanie postawy szacunku wobec historii narodu, narodowych symboli, narodowych i rodzinnych tradycji. (fotografia poniżej)
Edukacja matematyczna
Temat: Matematyka w działaniu.
Czytanie planu, porównywanie odległości. Uzupełnianie zdań. Zaznaczanie najkrótszej i najdłuższej trasy- karty matematyczne str.10, ćw.1 i 2
Układanie pytania do planu i zapisywanie w zeszycie- karty matematyczne str.10, ćw.3
Uzupełnianie rysunków według zauważonej zasady. Rysowanie kształtnych odbić figur- karty ,matematyczne str.11, ćw.4
Data 07.05.2020
Klasa pierwsza
Edukacja polonistyczna
Temat: Moja mała Ojczyzna c.d.
Przypomnienie wiadomości na temat tradycji związanych z obchodzeniem majowych świat 1 i 3 maja.
- Jakie święto obchodzimy 1, a jakie 3 maja?
- Kiedy obchodzimy Dzień Flagi?
- Jakie uroczystości odbywają się w tych dniach w naszym kraju?
- W jaki sposób spędzamy dni wolne od nauki i pracy?
Rozmowa kierowana pytaniami na podstawie ilustracji i tekstu przeczytanego- podr. str.8
- Kto sprząta szkołę?
- Jakie prace wykonują uczniowie, jakie- ich rodzice, a jakie nauczyciele?
- Co robią wszyscy po zakończeniu sprzątania?
- Kiedy możemy zorganizować sprzątanie szkoły?
Wielozadaniowe wypowiedzi dziecka na temat miejsca jego zamieszkania.
- Jak nazywa się miejscowość, w której mieszkasz?
- Opisz jak ona wygląda?
- Co jest w niej ciekawego?
- W jaki sposób spędzasz wolny czas w rodzinnej miejscowości?
Wysłuchanie tekstu czytanego przez osobę starszą- podręcznik str.9
- Co o swoim mieście opowiada chłopiec?
- Co robi za miastem?
- Gdzie znajduje się cukiernia i jakie przysmaki można w niej kupić?
- Jakie zwierzęta można spotkać w pobliskim lesie?
Ćwiczenia w czytaniu tekstów – podręcznik str.8 i 9
Przepisywanie dwuznaków sz, Sz oraz wyrazów i zadania z tymi dwuznakami- karty pracy str.8, ćw.1 i do zeszytu.
Czytanie sylab, tworzenie z nich wyrazów. Uzupełnianie podpisów nalepkami- karty pracy str.8, ćw.2
Wyszukiwanie par wyrazów. Kolorowanie ramek wokół nich takim samym kolorem- karty pracy str.9, ćw.3
Przeliczanie sylab, głosek i liter w wyrazach zawierających dwuznak sz- karty pracy str.9, cw.4
Uzupełnianie zdań o miejscu swojego zamieszkania. Kropka na końcu zdań oznaczających- karty pracy str.10, ćw.5
Podpisywanie zdjęć odpowiednimi wyrazami- karty pracy str.11, ćw.7
Zadanie domowe!:)
Karty pracy str.10, ćw.6
Wychowanie fizyczne
https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE
Data 08.05.2020
Klasa pierwsza
Edukacja polonistyczna
Temat: Czekoladowy raj.
Propozycja zabawy w rozpoznawaniu ukrytych produktów.
W ciemnej torbie lub pod przykryciem chowamy słodycze, owoce i warzywa. Następnie dziecko z zamkniętymi lub zawiązanymi oczami tylko za pomocą dotyku rozpoznaje produkty. Odkłada je do koszyka.
Rozmowa na temat spożywania słodyczy ukierunkowana pytaniami:
- Na jakie grupy możemy podzielić zgromadzone w koszyku produkty?
- Które z nich najbardziej lubisz?
- Które są najzdrowsze?
- Jak często i w jakich ilościach jesz słodycze?
- Czym grozi nadmierne spożywanie słodyczy (nadwaga, choroby zębów, niedobór witamin)
- Zostawcie w koszyku te produkty, które przygotowaliście dzisiaj do zjedzenia (powinny dominować owoce, warzywa, słodycze tylko w minimalnych ilościach).
Wielozadaniowe wypowiedzi na temat upodobań żywieniowych na podstawie tekstu i doświadczeń dziecka- podręcznik str.10 i 11
- Co uwielbia Czesia?
- Co uwielbia mama Czesi?
- Co chciałaby robić dziewczynka?
- Jakie są wasze ulubione słodycze? Opowiedzcie o nich
- Dlaczego dziewczynka tak bardzo lubi czekoladę i jak często chciałaby ją jeść?
Wyszukiwanie w tekście i na ilustracji wyrazów, w których występuje cz- podręcznik str.10 i 11
Doskonalenie techniki czytania różnych tekstów- podręcznik str.10 i 11
Czytanie przez osobę starszą informacji o czekoladzie- podręcznik str.12
Ćwiczenia grafomotoryczne- karty pracy str.12, ćw.1
Kolorowanie obrazków, które w nazwach mają cz- karty pracy str.12, ćw.2
Zadanie domowe!:)
Gimnastyka oka i języka
Czytanie sylab ze szczególnym uwzględnieniem poprawności brzmienia głoski sz- podręcznik str.13
Śpiewanie sylab
Wyraźne wymawianie słów i sylab w coraz szybszym tempie.
Edukacja matematyczna
Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 20- karty matematyczne str.6 i 7
Kilometr jako miara odległości- podręcznik str.78
Rozwiązywanie zadań tekstowych dotyczących obliczenia odległości obiektów- karty matematyczne str.12, ćw.1-3, str.13 , ćw.4
Edukacja techniczno- plastyczna
Rysowanie po śladzie- karty pracy str.11, ćw.8
Wykonanie flagi Polski. Kolorowanie lub wyklejanie w barwach narodowych.