Data 08.06.2020
Klasa pierwsza
Edukacja polonistyczna
Temat: Mieszkańcy kolorowej łąki.
Rozmowa rodziców z dzieckiem na temat owadów: (osa, pszczoła, motyl)
- Jak nazywa się grupa zwierząt, do której należą osy, motyle i pszczoły?
- Co jest cechą charakterystyczną owadów?
- Które owady są szkodnikami, a które są pasożytami?
Szkodniki- nazwa tą określa się organizmy, które powodują straty w gospodarce człowieka np. niszczą rośliny uprawne, zboża przechowywane w magazynach, przenoszą czasem szkodliwe wirusy, bakterie i grzyby.
ü Jakie znasz inne owady oprócz osy, pszczoły, motyla? (motyle- paź
królowej, bielinek kapustnik, latolistek, cytrynek, rusałka admirał), (biedronka, komar, pająk, mszyca)
Czytanie informacji o owadach- podręcznik str.46
Opis motyla na podstawie zasłyszanych informacji, fotografii i obserwacji dziecka- podręcznik str.46
ü Jakie są etapy rozwoju motyla?
ü Opisz, jak wygląda ten owad? (wielkość, barwa)
ü Gdzie można spotkać motyla?
Rysowanie biedronki kredkami według wzoru- karty pracy str.44, ćw.1
Samodzielne kończenie zdania- karty pracy str.45, ćw.4
Edukacja matematyczna
Matematyka w działaniu- karty matematyczne str.38,39
Ćwiczenia praktyczne w obliczeniach związanych z czasem i masą- podręcznik str.80,84,85
Rozwiązywanie zadań tekstowych. Utrwalanie pojęć związanych z czasem- karty matematyczne str.45, ćw.1-3
Utrwalanie pojęć związanych z masą- karty matematyczne str.46, ćw.4,5, str.66, ćw.14-16
Informatyka
Pędzel i gumka- narysuj wiosenną łąkę
Wychowanie fizyczne
Gry i zabawy stolikowe
Data 09.06.2020
Klasa pierwsza
Edukacja polonistyczna
Temat: W barwach tęczy.
Wysłuchanie czytanego przez rodzica wiersza B. Janusik pt.”Pejzaż”. Wypowiedzi dziecka na ten temat- podręcznik str.48
- Co się rozlało po papierze?
- Co przypominały farby: czarna, żółta, niebieska i biała?
Pejzaż- obraz, fotografia itp. przedstawiające krajobraz (jakąś okolice)
Opis pejzażu przedstawionego na ilustracji- podręcznik str.48
Rozwiązanie zagadki
Przysiada sobie na świata końcach
Łuk kolorowy z deszczu i słońca (tęcza)
Tęcza- barwny łuk widoczny na niebie podczas deszczu lub zaraz po nim. Tęcza powstaje, gdy światło słońca przenika krople wody. Kolorami tęczy są:
czerwony, (na zewnątrz łuku), pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, granatowy i fioletowy, (wewnątrz łuku)
Rozmowa kierowana pytaniami rodzica.
- Ø Co to jest tęcza?
- Ø Jak powstaje?
- Ø Jakie warunki atmosferyczne sprzyjają powstawaniu tęczy?
- Ø Z jakich barw składa się tęcza?
Kolorowanie tęczy zgodnie z podaną instrukcją- karty pracy str.46, ćw.1
Uzupełnianie zdań wyrazami- karty pracy str.46, ćw.2
Domalowywanie na ilustracji brakujących kolorów- karty pracy str.47, ćw.3
Łączenie ramki z odpowiednimi wyrazami. Kończenie wyrażenia Czerwony jak… Wyjaśnienia znaczenia powstałego wyrażenia- karty pracy str.47, ćw.4
Wyraz z „ó” wymiennym. Pisanie wyrazów po śladzie- karty pracy str.47, ćw.5, str.72, ćw.15, str.73,ćw.16,17
Edukacja matematyczna
Matematyka w działaniu- karty pracy str.38,39
Obliczenia zegarowe i wagowe- powtórzenie- podręcznik str.84,85
Rozwiązywanie zadań tekstowych- obliczenia zegarowe i pieniężne- karty matematyczne str.47, ćw.1,2
Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 20- karty matematyczne str.49, ćw.4
Ćwiczymy z Noni- utrwalenie pojęć tydzień. Uzupełnianie nazw miesięcy w kolejności ich występowania- karty matematyczne str.50, ćw.1 i 2
Obliczenia pieniężne, zegarowe, wagowe- powtórzenia- karty matematyczne str.50,ćw.3, str.51, ćw.4,5
Zadanie domowe! Karty matematyczne str.49, ćw.5 i 6
Edukacja przyrodnicza
Uzupełnienie opisu biedronki- karty pracy str.44, ćw.2
Podawanie nazw mieszkańców łąki i wskazywanie tych, które są pożyteczne- karty pracy str.45, ćw.3
Wychowanie fizyczne
Zabawy ruchowe na podwórku
Data 10.06.2020
Klasa pierwsza
Edukacja polonistyczna
Temat: Skąd się wzięły smoki?
Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu T. Jansson pt.” Historia o ostatnim smoku na świecie”- podręcznik str.50,51
- Kto jest bohaterem opowiadania?
- Jak wyglądał smok?
- Dlaczego Muminek pogodził się z odejściem smoka?
Zapoznanie się z informacjami na temat smoków i dinozaurów- podręcznik str.52
- Czy smoki istniały?
- Jak nazwiemy opowieści o smokach?
- W jaki sposób przedstawiono smoki w tych fantastycznych opowiadaniach?
- Skąd pochodzi chłopiec pokazany na ilustracji i co robi?
Wysłuchanie czytanego tekstu przez rodzica. Rozmowa ukierunkowana pytaniami- podręcznik str.53
- Czym zajmuje się paleontolog?
- Gdzie możemy zobaczyć odciski roślin i zwierząt lub skamieniałe kości?
Łączenie w logiczne pary bohaterów lektury z nazwami czynności, które wykonywali- karty pracy str. 48, ćw.1
Ćwiczenia w starannym przepisywaniu zdań- karty pracy str.48, ćw.2
Układanie wyrazów z sylab i zapisywanie ich w liniaturze.
Kolorowanie latawca- karty pracy str.49, ćw.3
Ćwiczenia grafomotoryczne- karty pracy str.49, cw.4
Ćwiczmy z Noni
Układanie i kolorowanie sylab tworzący wyraz. Poprawne zapisywanie wyrazów w liniaturze z uwzględnieniem znaków przystankowych- karty pracy str.50, ćw.5
Utrwalenie pisowni z „ó” wymiennym- karty pracy str.50, ćw.6
Edukacja matematyczna
Obliczenia pieniężne- podręcznik str.86
Utrwalenie pojęć: na lewo, na prawo. Przeliczenia i zaznaczanie odszukanego elementu- karty matematyczne str.52, ćw.1
Formułowanie pytania do ilustracji z zadania 1
Układanie zadania według swojego pomysłu- karty matematyczne str.52, ćw.2
Rozwiązywanie zadania tekstowego na obliczenia pieniężne z wykorzystaniem monet o nominale 1zł, 2zł, 5zł- karty matematyczne str.53, ćw.3-5
Obliczenia pieniężne- karty matematyczne str.65, ćw.11,12
Zadanie domowe
Proszę przeprowadzić ćwiczenia praktyczne w sprawnym posługiwaniu się pieniędzmi.
Edukacja techniczna
Wykonanie smoka z rolki po ręczniku papierowym zgodnie z instrukcja. Cięcie kartonu nożyczkami- karty pracy str.51 (części ciała smoka proszę samemu narysować, wyciąć i przykleić)