Zespół
Szkolno-Przedszkolny
w Gładyszowie

Data 08.06.2020

Klasa pierwsza

Edukacja polonistyczna

Temat: Mieszkańcy kolorowej łąki.

Rozmowa rodziców z dzieckiem na temat owadów: (osa, pszczoła, motyl)

  • Jak nazywa się grupa zwierząt, do której należą osy, motyle i pszczoły?
  • Co jest cechą charakterystyczną owadów?
  • Które owady są szkodnikami, a które są pasożytami?

Szkodniki- nazwa tą określa się organizmy, które powodują straty w gospodarce człowieka np. niszczą rośliny uprawne, zboża przechowywane w magazynach, przenoszą czasem szkodliwe wirusy, bakterie i grzyby.

ü Jakie znasz inne owady oprócz osy, pszczoły, motyla? (motyle- paź

królowej, bielinek kapustnik, latolistek, cytrynek, rusałka admirał), (biedronka, komar, pająk, mszyca)

Czytanie informacji o owadach- podręcznik str.46

Opis motyla na podstawie zasłyszanych informacji, fotografii i obserwacji dziecka- podręcznik str.46

ü Jakie są etapy rozwoju motyla?

ü Opisz, jak wygląda ten owad? (wielkość, barwa)

ü Gdzie można spotkać motyla?

Rysowanie biedronki kredkami według wzoru- karty pracy str.44, ćw.1

Samodzielne kończenie zdania- karty pracy str.45, ćw.4

Edukacja matematyczna

Matematyka w działaniu- karty matematyczne str.38,39

Ćwiczenia praktyczne w obliczeniach związanych z czasem i masą- podręcznik str.80,84,85

Rozwiązywanie zadań tekstowych. Utrwalanie pojęć związanych z czasem- karty matematyczne str.45, ćw.1-3

Utrwalanie pojęć związanych z masą- karty matematyczne str.46, ćw.4,5, str.66, ćw.14-16

Informatyka

Pędzel i gumka- narysuj wiosenną łąkę

Wychowanie fizyczne

Gry i zabawy stolikowe


 

Data 09.06.2020

Klasa pierwsza

Edukacja polonistyczna

Temat: W barwach tęczy.

Wysłuchanie czytanego przez rodzica wiersza B. Janusik pt.”Pejzaż”. Wypowiedzi dziecka na ten temat- podręcznik str.48

  • Co się rozlało po papierze?
  • Co przypominały farby: czarna, żółta, niebieska i biała?

Pejzaż- obraz, fotografia itp. przedstawiające krajobraz (jakąś okolice)

Opis pejzażu przedstawionego na ilustracji- podręcznik str.48

Rozwiązanie zagadki

Przysiada sobie na świata końcach

Łuk kolorowy z deszczu i słońca (tęcza)

Tęcza- barwny łuk widoczny na niebie podczas deszczu lub zaraz po nim. Tęcza powstaje, gdy światło słońca przenika krople wody. Kolorami tęczy są:
 czerwony, (na zewnątrz łuku), pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, granatowy i fioletowy, (wewnątrz łuku)

Rozmowa kierowana pytaniami rodzica.

  • Ø Co to jest tęcza?
  • Ø Jak powstaje?
  • Ø Jakie warunki atmosferyczne sprzyjają powstawaniu tęczy?
  • Ø Z jakich barw składa się tęcza?

Kolorowanie tęczy zgodnie z podaną instrukcją- karty pracy str.46, ćw.1

Uzupełnianie zdań wyrazami- karty pracy str.46, ćw.2

Domalowywanie na ilustracji brakujących kolorów- karty pracy str.47, ćw.3

Łączenie ramki z odpowiednimi wyrazami. Kończenie wyrażenia Czerwony jak… Wyjaśnienia znaczenia powstałego wyrażenia- karty pracy str.47, ćw.4

Wyraz z „ó” wymiennym. Pisanie wyrazów po śladzie- karty pracy str.47, ćw.5, str.72, ćw.15, str.73,ćw.16,17

Edukacja matematyczna

Matematyka w działaniu- karty pracy str.38,39

Obliczenia zegarowe i wagowe- powtórzenie- podręcznik str.84,85

Rozwiązywanie zadań tekstowych- obliczenia zegarowe i pieniężne- karty matematyczne str.47, ćw.1,2

Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 20- karty matematyczne str.49, ćw.4

Ćwiczymy z Noni- utrwalenie pojęć tydzień. Uzupełnianie nazw miesięcy w kolejności ich występowania- karty matematyczne str.50, ćw.1 i 2

Obliczenia pieniężne, zegarowe, wagowe- powtórzenia- karty matematyczne str.50,ćw.3, str.51, ćw.4,5

Zadanie domowe! Karty matematyczne str.49, ćw.5 i 6

Edukacja przyrodnicza

Uzupełnienie opisu biedronki- karty pracy str.44, ćw.2

Podawanie nazw mieszkańców łąki i wskazywanie tych, które są pożyteczne- karty pracy str.45, ćw.3

Wychowanie fizyczne

Zabawy ruchowe na podwórku

 


 

Data 10.06.2020

Klasa pierwsza

Edukacja polonistyczna

Temat: Skąd się wzięły smoki?

Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu T. Jansson pt.” Historia o ostatnim smoku na świecie”- podręcznik str.50,51

  • Kto jest bohaterem opowiadania?
  • Jak wyglądał smok?
  • Dlaczego Muminek pogodził się z odejściem smoka?

Zapoznanie się z informacjami na temat smoków i dinozaurów- podręcznik str.52

  • Czy smoki istniały?
  • Jak nazwiemy opowieści o smokach?
  • W jaki sposób przedstawiono smoki w tych fantastycznych opowiadaniach?
  • Skąd pochodzi chłopiec pokazany na ilustracji i co robi?

Wysłuchanie czytanego tekstu przez rodzica. Rozmowa ukierunkowana  pytaniami- podręcznik str.53

  • Czym zajmuje się paleontolog?
  • Gdzie możemy zobaczyć odciski roślin i zwierząt lub skamieniałe kości?

Łączenie w logiczne pary bohaterów lektury z nazwami czynności, które wykonywali- karty pracy str. 48, ćw.1

Ćwiczenia w starannym przepisywaniu zdań- karty pracy str.48, ćw.2

Układanie wyrazów z sylab i zapisywanie ich w liniaturze.

Kolorowanie latawca- karty pracy str.49, ćw.3

Ćwiczenia grafomotoryczne- karty pracy str.49, cw.4

Ćwiczmy z Noni

Układanie i kolorowanie sylab tworzący wyraz. Poprawne zapisywanie wyrazów w liniaturze z uwzględnieniem znaków przystankowych- karty pracy str.50, ćw.5

Utrwalenie pisowni z „ó” wymiennym- karty pracy str.50, ćw.6

Edukacja matematyczna

Obliczenia pieniężne- podręcznik str.86

Utrwalenie pojęć: na lewo, na prawo. Przeliczenia i zaznaczanie odszukanego elementu- karty matematyczne str.52, ćw.1

Formułowanie pytania do ilustracji z zadania 1

Układanie zadania według swojego pomysłu- karty matematyczne str.52, ćw.2

Rozwiązywanie zadania tekstowego na obliczenia pieniężne z wykorzystaniem monet o nominale 1zł, 2zł, 5zł- karty matematyczne str.53, ćw.3-5

Obliczenia pieniężne- karty matematyczne str.65, ćw.11,12

Zadanie domowe

Proszę przeprowadzić ćwiczenia praktyczne w sprawnym posługiwaniu się pieniędzmi.

Edukacja techniczna

Wykonanie smoka z rolki po ręczniku papierowym zgodnie z instrukcja. Cięcie kartonu nożyczkami- karty pracy str.51 (części ciała smoka proszę samemu narysować, wyciąć i przykleić)