Zespół
Szkolno-Przedszkolny
w Gładyszowie

Data 27.04.2020

Klasa pierwsza

Edukacja polonistyczna

Temat: Nasze ulubione zajęcia c.d

Ćwiczenia w układaniu i zapisywaniu zadań z rozsypaniki wyrazowej- karty ćwiczeń str.69, ćw.3 i zapisanie wszystkich zadań do zeszytu.

Podawanie nazw dyscyplin sportowych i połączenie ich z odpowiednimi porami roku- karty ćwiczeń str.69, ćw.4

Edukacja matematyczna

Mierzenie długości narysowanych odcinków. Rysowanie odcinków o tej samej długości- karty matematyczne str.72, ćw.1

Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20. Porządkowanie wyników rosnąco. Zapisywanie hasła- karty matematyczne str.72, ćw.2

Rozwiązywanie zadań z treścią. Porównywanie liczb- karty matematyczne str.73, ćw.3

Wykorzystanie łączności dodawania w obliczeniach pieniężnych w zakresie 20- karty matematyczne str. 73, ćw.4

Wychowanie fizyczne

Polecam gry i zabawy ruchowe w ogrodzie.

 


 

Data 28.04.2020

Klasa pierwsza

Edukacja polonistyczna

Temat: Niezwykłe kolekcje

Gimnastyka oka i języka.

Doskonalenie czytania z wykorzystaniem technik szybkiego czytania- podręcznik str.74

Poznanie słowa kolekcja. Rozmowa na temat kolekcji.

  • Co to jest kolekcja?
  • Co kolekcjonujesz? Opowiedz o swojej kolekcji.
  • Jak dbasz o swoja kolekcję?
  • Skąd pochodzą eksponaty?
  • Który eksponat jest dla ciebie najcenniejszy?
  • Co jeszcze można kolekcjonować?
  • Jak nazywamy wszystkich, którzy coś kolekcjonują? (kolekcjonerzy)

Edukacja techniczna

Wykonanie etykiet do poszczególnych kolekcji. Dziecko składa kartkę z bloku technicznego A4 na pół. Na górnej części złożonej kartki zamieszczają informacje dotyczące kolekcji

  1. Tytuł lub nazwę kolekcji
  2. Imię i nazwisko właściciela
  3. Symbol- logo kolekcji

Wychowanie fizyczne

Gry i zabawy ruchowe z piłka w ogrodzie.

Edukacja matematyczna

Utrwalenie dodawania i odejmowania w zakresie 20


Data 29.04.2020

Klasa pierwsza

Edukacja polonistyczna

Temat: Niezwykłe kolekcje c.d.

          Czytanie ze zrozumieniem nazw czynności. Wskazywanie wyrazu odpowiedniego do ilustracji- karty ćwiczeń str.70, ćw.1

          Układanie i zapisywanie zadań z wybranymi nazwami czynności- kart ćwiczeń str.70, ćw.2

          Czytanie ze zrozumieniem zadań i dopasowywanie do niego pytań. Zapisywanie wybranego pytania w liniaturze- karty ćwiczeń str.71, ćw.3 i w zeszycie.

          Rozwiązywanie rebusów- karty ćwiczeń str.71, ćw.4 . Rysowanie ich rozwiązań.

          Tworzenie rodziny wyrazów słowa zabawa. Pisanie wyrazów z cząstka baw- karty ćwiczeń str.72, ćw.6.

Analiza wyrazowo słuchowa wyrazów. Odczytanie hasła. Uzupełnienia nim zdania- karty ćwiczeń  str.73, ćw.7 i 8

Zadanie domoweJ

Karty ćwiczeń str.73, ćw.9

Edukacja matematyczna

Powtórzenie i utrwalenie dodawania w zakresie 20 poprzez dopełnienie do 10 np.:

5+2+5+4=10+6=16

8+7+2+3=10+10=20

4+5+6+3=10+8=18

Zadanie domoweJ

Proszę nauczyć się tabliczki mnożenia do 20

Edukacja plastyczna

Kolorowanie obrazka według podanego kodu- karty ćwiczeń str.72, ćw.5


 

Data 30.04.2020

Klasa pierwsza

Edukacja polonistyczna

Temat: Na majówkę

Proszę obejrzeć kartkę z kalendarza na maj i spróbować odpowiedzieć na pytania:

  • Jakimi kolorami oznaczone są dni tygodnia w kalendarzu?
  • Jakie dni oznaczone są kolorem czerwonym?
  • Odczytajcie daty zaznaczone kolorem czerwonym.
  • Dlaczego daty 1 i 3 maja są w kalendarzu zaznaczone na czerwono?

Wysłuchanie tekstu G. Kasdepkego pt. „Maraton” czytanego przez osobę starszą podr. str.3

     Wypowiedzi dziecka na temat wysłuchanego tekstu, jego nastroju oraz ilustracji.

  • W jakich zawodach uczestniczył tata? (wyjaśnienie  słowa maraton, załącznik nr1)
  • Do czego mama porównała wygląd taty na mecie?
  • Kiedy przypada Dzień Flagi? (2maja)
  • O jakich innych majowych świętach jest mowa w tym tekście?
  • Jaką wspólna nazwę określane są majowe święta? (majówka)
  • Jak majówka obchodzona jest w Polsce? (koncerty, pikniki, zawody sportowe, parady wojskowe, konkursy, loterie)
  • W jaki sposób spędzasz czas w majowe dni?
  • Jak tata postanowił uczcić majowe święta?
  • Które miejsce zajął tata w maratonie?
  • Co czuł tata mimo tego, że przybiegł przedostatni?

Czytanie wiersza pt.” Mówię po polsku” przez osobę starszą (załącznik na.2)

  • W jakich językach rozmawiają dzieci na świecie?
  • W jakim języku chce mówić bohater wiersza?
  • Dlaczego chce mówić po polsku?

Zadanie dla mądrali!

Jaki tytuł nosi hymn Polski?

     Rozmowa z dzieckiem na temat narodowości,  języka, władz państwowych.

  • Jak nazywa się nasz kraj ojczysty?
  • Jak nazywają się mieszkańcy Polski?
  • Jakim językiem się porozumiewamy?
  • Jak nazywają się polskie pieniądze?
  • Jakie miasto jest stolicą Polski?
  • Jak nazywa się prezydent Polski?

Rysowanie po śladzie kontur orła i kolorowanie tła godła- karty ćwiczeń str.3, ćw.1

Układanie wyrazów z rozsypanych liter i zapisywanie ich w liniaturze- karty ćwiczeń str.3, ćw.2

Układanie zadania z rozsypanki wyrazowej i zapisywanie go w liniaturze- karty ćw.str.4, cw.3 , oraz zapisanie w zeszycie.

Uzupełnienie tekstu wyrazami z ramki- karty ćwiczeń str.4, ćw.4

Kolorowanie ramki wokół polskiej flagi. Podpisanie flag nazwami znanych państw- karty ćw. str.4, ćw.5

Wychowanie fizyczne

Gry i zabawy stolikowe.