Data 27.04.2020
Klasa pierwsza
Edukacja polonistyczna
Temat: Nasze ulubione zajęcia c.d
Ćwiczenia w układaniu i zapisywaniu zadań z rozsypaniki wyrazowej- karty ćwiczeń str.69, ćw.3 i zapisanie wszystkich zadań do zeszytu.
Podawanie nazw dyscyplin sportowych i połączenie ich z odpowiednimi porami roku- karty ćwiczeń str.69, ćw.4
Edukacja matematyczna
Mierzenie długości narysowanych odcinków. Rysowanie odcinków o tej samej długości- karty matematyczne str.72, ćw.1
Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20. Porządkowanie wyników rosnąco. Zapisywanie hasła- karty matematyczne str.72, ćw.2
Rozwiązywanie zadań z treścią. Porównywanie liczb- karty matematyczne str.73, ćw.3
Wykorzystanie łączności dodawania w obliczeniach pieniężnych w zakresie 20- karty matematyczne str. 73, ćw.4
Wychowanie fizyczne
Polecam gry i zabawy ruchowe w ogrodzie.
Data 28.04.2020
Klasa pierwsza
Edukacja polonistyczna
Temat: Niezwykłe kolekcje
Gimnastyka oka i języka.
Doskonalenie czytania z wykorzystaniem technik szybkiego czytania- podręcznik str.74
Poznanie słowa kolekcja. Rozmowa na temat kolekcji.
- Co to jest kolekcja?
- Co kolekcjonujesz? Opowiedz o swojej kolekcji.
- Jak dbasz o swoja kolekcję?
- Skąd pochodzą eksponaty?
- Który eksponat jest dla ciebie najcenniejszy?
- Co jeszcze można kolekcjonować?
- Jak nazywamy wszystkich, którzy coś kolekcjonują? (kolekcjonerzy)
Edukacja techniczna
Wykonanie etykiet do poszczególnych kolekcji. Dziecko składa kartkę z bloku technicznego A4 na pół. Na górnej części złożonej kartki zamieszczają informacje dotyczące kolekcji
- Tytuł lub nazwę kolekcji
- Imię i nazwisko właściciela
- Symbol- logo kolekcji
Wychowanie fizyczne
Gry i zabawy ruchowe z piłka w ogrodzie.
Edukacja matematyczna
Utrwalenie dodawania i odejmowania w zakresie 20
Data 29.04.2020
Klasa pierwsza
Edukacja polonistyczna
Temat: Niezwykłe kolekcje c.d.
Czytanie ze zrozumieniem nazw czynności. Wskazywanie wyrazu odpowiedniego do ilustracji- karty ćwiczeń str.70, ćw.1
Układanie i zapisywanie zadań z wybranymi nazwami czynności- kart ćwiczeń str.70, ćw.2
Czytanie ze zrozumieniem zadań i dopasowywanie do niego pytań. Zapisywanie wybranego pytania w liniaturze- karty ćwiczeń str.71, ćw.3 i w zeszycie.
Rozwiązywanie rebusów- karty ćwiczeń str.71, ćw.4 . Rysowanie ich rozwiązań.
Tworzenie rodziny wyrazów słowa zabawa. Pisanie wyrazów z cząstka baw- karty ćwiczeń str.72, ćw.6.
Analiza wyrazowo słuchowa wyrazów. Odczytanie hasła. Uzupełnienia nim zdania- karty ćwiczeń str.73, ćw.7 i 8
Zadanie domoweJ
Karty ćwiczeń str.73, ćw.9
Edukacja matematyczna
Powtórzenie i utrwalenie dodawania w zakresie 20 poprzez dopełnienie do 10 np.:
5+2+5+4=10+6=16
8+7+2+3=10+10=20
4+5+6+3=10+8=18
Zadanie domoweJ
Proszę nauczyć się tabliczki mnożenia do 20
Edukacja plastyczna
Kolorowanie obrazka według podanego kodu- karty ćwiczeń str.72, ćw.5
Data 30.04.2020
Klasa pierwsza
Edukacja polonistyczna
Temat: Na majówkę
Proszę obejrzeć kartkę z kalendarza na maj i spróbować odpowiedzieć na pytania:
- Jakimi kolorami oznaczone są dni tygodnia w kalendarzu?
- Jakie dni oznaczone są kolorem czerwonym?
- Odczytajcie daty zaznaczone kolorem czerwonym.
- Dlaczego daty 1 i 3 maja są w kalendarzu zaznaczone na czerwono?
Wysłuchanie tekstu G. Kasdepkego pt. „Maraton” czytanego przez osobę starszą podr. str.3
Wypowiedzi dziecka na temat wysłuchanego tekstu, jego nastroju oraz ilustracji.
- W jakich zawodach uczestniczył tata? (wyjaśnienie słowa maraton, załącznik nr1)
- Do czego mama porównała wygląd taty na mecie?
- Kiedy przypada Dzień Flagi? (2maja)
- O jakich innych majowych świętach jest mowa w tym tekście?
- Jaką wspólna nazwę określane są majowe święta? (majówka)
- Jak majówka obchodzona jest w Polsce? (koncerty, pikniki, zawody sportowe, parady wojskowe, konkursy, loterie)
- W jaki sposób spędzasz czas w majowe dni?
- Jak tata postanowił uczcić majowe święta?
- Które miejsce zajął tata w maratonie?
- Co czuł tata mimo tego, że przybiegł przedostatni?
Czytanie wiersza pt.” Mówię po polsku” przez osobę starszą (załącznik na.2)
- W jakich językach rozmawiają dzieci na świecie?
- W jakim języku chce mówić bohater wiersza?
- Dlaczego chce mówić po polsku?
Zadanie dla mądrali!
Jaki tytuł nosi hymn Polski?
Rozmowa z dzieckiem na temat narodowości, języka, władz państwowych.
- Jak nazywa się nasz kraj ojczysty?
- Jak nazywają się mieszkańcy Polski?
- Jakim językiem się porozumiewamy?
- Jak nazywają się polskie pieniądze?
- Jakie miasto jest stolicą Polski?
- Jak nazywa się prezydent Polski?
Rysowanie po śladzie kontur orła i kolorowanie tła godła- karty ćwiczeń str.3, ćw.1
Układanie wyrazów z rozsypanych liter i zapisywanie ich w liniaturze- karty ćwiczeń str.3, ćw.2
Układanie zadania z rozsypanki wyrazowej i zapisywanie go w liniaturze- karty ćw.str.4, cw.3 , oraz zapisanie w zeszycie.
Uzupełnienie tekstu wyrazami z ramki- karty ćwiczeń str.4, ćw.4
Kolorowanie ramki wokół polskiej flagi. Podpisanie flag nazwami znanych państw- karty ćw. str.4, ćw.5
Wychowanie fizyczne
Gry i zabawy stolikowe.