Klasa pierwsza
01.06.2020
„Dzień dziecka”
Z okazji Dnia Dziecka, który jest raz w roku,
Niechaj lata będą szczęśliwe i pełne uroku.
Składam Wam szczere życzenia,
Aby się spełniły najskrytsze marzenia.
Niechaj los Wam sprzyja, niosąc powodzenie,
Wszystkiego najlepszego życzy Wychowawca Alicja Gromala
Data 02.06.2020
Klasa pierwsza
Edukacja polonistyczna
Temat: Jacy jesteśmy?
Zaznaczenie co trzeciego okienka, odczytanie z zaznaczonych okienek sylab i ułożenie z nich hasła i zapisanie do zeszytu.
jest |
les |
bez |
teś |
leś |
weź |
my |
wy |
oni |
róż |
wóz |
kóz |
ni |
mi |
Ci |
Rozmowa na temat ilustracji i wypowiedzi dziecka- podręcznik str. 40,41
- Co przedstawia ilustracja?
- Co dzieci przyniosły do klasy?
- Co lubią robić dzieci?
- Jak ty spędzasz wolny czas, co lubisz robić, czym się interesujesz?
Wskazywanie cech pasujących do dziecka zgodnie z podanym kodem- karty pracy str.38, ćw.1
Proszę przeprowadzić rozmowę z dzieckiem na temat: „Każdy jest inny” np.
- Czy wszyscy uczniowie w waszej klasie są tacy sami?
- Czym się różnią? Itp.
Wysłuchanie wiersza A. Frączek i K. Glinki pt.” Jesteśmy różni” (załącznik nr.1)
Uzupełnienie zdań wyrazami określającymi cechy charakteru dziecka- karty pracy str.38, ćw.2
Dopisywanie wyrazów o znaczeniu przeciwnym- karty pracy str.38, ćw.3
Edukacja matematyczna
Matematyka w działaniu- karty matematyczne str.26,27
Dodawanie i odejmowanie bez przekroczenia progu w zakresie 20. Działania na grafach i drzewkach matematycznych- podręcznik str.81
Uzupełnianie piramid matematycznych według podanego wzoru.
Wymyślanie własnego przykładu- karty matematyczne str.34, ćw.1 i 2
Dodawanie trzech składników. Dopełnianie do dziesiątki- karty matematyczne str.35, ćw.5
Dodawanie czterech składników w zakresie 20. Dobieranie par tworzących dziesiątki- karty matematyczne str.35, ćw.4
Edukacja przyrodnicza
Budowa sadzonki truskawki.
Wpisywanie w liniatury nazw części roślin wskazanych na rysunku- karty pracy str.42, ćw.1
Wychowanie fizyczne
Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
Data 03.06.2020
Klasa pierwsza
Edukacja polonistyczna
Temat: Jacy jesteśmy? c.d.
Uzupełnianie zdań- próba autoprezentacji- karty pracy str.39, ćw.4
Czytanie ze zrozumieniem. Umieszczanie nalepek zgodnie z instrukcją. Wypowiedzi na temat cech zwierząt i dobieranie ich do cech dzieci- karty pracy str.39, ćw.5, str.39, ćw.6
Edukacja matematyczna
Rozwiązywanie zadań tekstowych- karty matematyczne str.35, ćw.5, str.36, ćw.1-3, str.37, ćw.4
Rozwiązywanie łamigłówki matematycznej- karty matematyczne str.37, ćw.5
Uzupełnianie piramid matematycznych. Porządkowanie od najmniejszego do największego- karty matematyczne str.36, ćw.6
Edukacja techniczna
Proszę wykonać rzeźbę z drutu i plasteliny pt, „Drzewo za moim oknem w porze roku, którą najbardziej lubię.”
Data 04.06.2020
Klasa pierwsza
Edukacja polonistyczna
Temat: Kolorowy rok.
Wypowiedzi dziecka na temat zdjęć przedstawiających cztery pory roku- podręcznik str.42, 43
- Co przedstawiają zdjęcia?
- Wymieńcie pory roku pokazane na ilustracjach.
- Opiszcie zmiany zachodzące w przyrodzie w poszczególnych porach roku.
Układanie pytań i odpowiedzi na temat ulubionej pory roku ze szczególnym zwróceniem uwagi na uzasadnienie odpowiedzi. Można zaproponować dziecku odpowiadanie rozpoczętych zdań np.
- Lubię wiosnę (dlaczego?), ponieważ….
- Moja ulubioną porą rok jest lato (dlaczego?), ponieważ…
Podpisywanie nazwami pór roku odpowiednich obrazków. Przyklejanie koron drzew i obrazków pasujących do poszczególnych pór roku- karty pracy str.40, ćw.1
Przypomnienie wiadomości na temat wyrazów oznaczających nazwy ludzi, zwierząt, roślin i rzeczy- karty pracy str.41, ćw.2
Układanie i zapisywanie odpowiedzi na pytania. Pisanie nazw pór roku- karty pracy str.41, ćw.3
Układanie wyrazów z rozsypani literowej. Wpisywanie ich do tabeli. Kolorowanie obrazków- karty pracy str.72, ćw.14
Wychowanie fizyczne
Ćwiczenia i zabawy z piłką.
Data 05.06.2020
Klasa pierwsza
Edukacja polonistyczna
Temat: Różnobarwna działka.
Czytanie przez osobę starsza tekstu pt. „Różnobarwna działka”- podręcznik str.44
Rozmowa na temat zwierząt żyjących na działce lub na łące na podstawie tekstu ilustracji i doświadczeń dziecka.
- Ø Jakie zwierzęta widzi chłopiec leżący na łące?
- Ø Jak się czuje w stosunku do obserwowanych zwierząt, dlaczego?
- Ø Co robią mrówka, biedronka, pająk i dżdżownica?
Zadanie dla mądrali!
Jakie przybory należy zabrać ze sobą na łąkę, aby obserwować jej mieszkańców?
Wysłuchanie czytanego przez rodzica wiersza M. Strzałkowej pt.” Ogród kwiatowy pana van Gogha.” (załącznik nr.1)
Wielozadaniowe wypowiedzi dziecka o ogrodzie przedstawionym na obrazie Vincenta van Gogha- podręcznik str.45
- Jakie rośliny dominują w tym ogrodzie?
- Jakie inne rośliny mogą rosnąć w ogrodach?
- Czy podoba się wam ogród i dlaczego?
- Co czujesz, patrząc na ten obraz?
- Jak możemy zatrzymać na dłużej piękne chwile i miejsca?
- Co ty utrwaliłbyś na namalowanych przez was obrazach?
Przeliczanie liczb sylab, głosek i liter w wyrazach- karty pracy str.42, ćw.2
Rozwiązywanie krzyżówki. Wpisywanie nazw kolorów owoców i warzyw- karty pracy str. 43, ćw.3
Zadanie domoweJ
Karty pracy str.43, ćw.4, str.71, ćw.12
Czytam sam- karty pracy str.79, ćw.6
Edukacja matematyczna
Matematyka w działaniu- karty matematyczne str.38,39
Obliczania kalendarzowe- nazwy miesięcy- podręcznik str.83
Edukacja plastyczna
Proszę namalować farbami obrazek pt.” Moja rodzina”