Zespół
Szkolno-Przedszkolny
w Gładyszowie

Dzień 23.03.2020r (poniedziałek)

Klasa pierwsza

Edukacja polonistyczna:

          Praca z ilustracją i tekstem- podręcznik str.38. Proszę omówić ilustrację do tekstu i pytanie 1 pod ilustracją: podręcznik str. 38.

Następnie wysłuchać tekstu podręcznik str.38 czytanego przez osobę starszą i wykonać zadania 2 i 3 pod ilustracją podręcznik str.38. Dokonać ćwiczenia w analizie słuchowo-wzrokowej wyrazu podstawowego- ćma i innych wyrazów ze spółgłoską miękką ć.

          Wykonać ćwiczenia 1,2,3 w kartach pracy str.40.

Ćwiczenia grafomotoryczne- zrobić ćw. 4 i 5 str.41 w kartach ćwiczeń.

W zeszytach napisać mała i wielką literkę: ć, Ć i wyraz ćma.

Doskonalić technikę czytania codziennie 30min.

Edukacja matematyczna:

Dodawanie w zakresie 20- ćwiczenie 1 w kartach matematycznych str.40. Odczytanie hasła.

Utrwalenie liczb w zakresie 20 w aspekcie porządkowym- ćwiczenie 2 str.40 w kartach matematycznych.

Utrwalenie pojęć; z lewej, z prawej. Przeliczanie w zakresie 20- ćw. 3 str.41 w kartach matematycznych.

Rozwiązanie zadania z treścią na dodawanie i odejmowanie w zakresie 20- ćw.4 str.41 w kartach matematycznych.

Edukacja plastyczna:

Wykonaj pracę plastyczną pt.” Życie ćmy nocą”, świecą, farbami lub tuszem kreślarskim. Na białym kartonie wykonaj rysunek świecą. Następnie pokryj powierzchnię pracy czarną lub niebieską farbą ewentualnie tuszem.

 


 

Dzień 24.03.2020r (wtorek)

Klasa pierwsza

Edukacja polonistyczna:

Wysłuchaj ze zrozumieniem tekstu pt.” Kropla wody” podr. str.40 i 41 czytanego przez osobę starszą. Próba odpowiedzi na pytanie 1,2,3 pod tekstem podr. str.41.

- Doskonalenie techniki czytania- podr. str. 41 zadanie 4

- Ćwiczenie grafomotoryczne- karty ćwiczeń str.42 ćwiczenie 1.

- Oszczędne używanie wody- ćw.2 str.42- karty ćwiczeń

-Ćwiczenie techniki pisania- ćw.3 str.42 kart ćwiczeń

- Napisz z pamięci zadanie z ćw. 3. str. 42 do zeszytu.

Edukacja matematyczna:

Doskonalenie dodawania i odejmowania w zakresie 20- rozwiązywanie zadań tekstowych- karty matematyczne str. 42 i 43, ćw. 1,2,3,4.

Edukacja techniczna:

Wykonaj obrazek z plasteliny pt:” Wiosenne bazie”.

Edukacja przyrodnicza:

Zasiej nasiona dowolnego zboża lub rzeżuchy na wacie w podstawce do doniczki i podlej obficie wodą.




Dzień 25.03.2020r (środa)

Klasa pierwsza

Edukacja polonistyczna:

          Przeczytaj ze zrozumieniem tekst pt. „Kropla wody”, podręcznik

str.40 i 41.

Wyszukaj i podkreśl w tekście i na ilustracji pod tekstem wyrazy i nazwy przedmiotów, w których występuje spółgłoska ci.

Poćwicz pisanie poznanej spółgłoski: ćwiczenie 4 str.43 w kartach ćwiczeń.

Przeczytaj wyrazy, podziel je na sylaby i przelicz litery w każdym wyrazie- karty ćwiczeń str.43 ćwiczenie 5.

Podpisz obrazki wyrazami z ramki- karty ćwiczeń str.43 ćw.6

Napisz w zeszycie spółgłoskę Ci i wyraz ciasto.

Edukacja matematyczna:

          Rozwijanie umiejętności myślenia logicznego i koncentracji uwagi- karty matematyczne str.44 i 45 ćwiczenie 4.

Utrwalenie zrozumienia pojęć najwięcej, najmniej- rozwiązywanie zadań z treścią.

 



Data 26.03.2020r (czwartek)

 

Edukacja polonistyczna:

Temat: Śpiąca królewna

          Wysłuchaj baśni pt.: „Śpiąca królewna” Ch.Perraulta czytanej lub opowiadanej przez osobę starszą.

Spróbuj odpowiedzieć na pytania na temat wysłuchanej baśni:

- Kto jest głównym bohaterem baśni?

- Jakie dary przyniosły wróżki?

- Co to jest wrzeciono?

- Jaki rozkaz wydał Król swoim poddanym?

- Kto zasną wraz z królewną?

- Kto i w jaki sposób uratował królewnę?

- Jak skończyła się baśń?

Praca z historyjką obrazkową- podręcznik str.42 i 43

Odpowiedz na pytania pod historyjką obrazkową podr. str.43

Układanie i zapisywanie pytań do podanego zadania- kart ćwiczeń

str.44 ćw.1

Kolorowanie rysunku zgodnie z podanym kodem- kart ćwiczeń

str.44 ćw.2

Czytanie ze zrozumieniem wyrazów i ich łączenie z odpowiednią ilustracją. Ćwiczenie w pisaniu wyrazów ze spółgłoskami miękkimi- karty ćwiczeń str.45 ćw.3

Uzupełnienie luk w wyrazach spółgłoskami miękkimi- karty ćwiczeń str.45 ćw.4

Zadanie domowe(J)- naucz się opowiadać baśń o Śpiącej Królewnie zgodnie z historyjką obrazkową- podr. str.42 i 43.

Edukacja techniczna:

          „Mobil z kroplami deszczu”- instrukcja, karty ćwiczeń str.46

Wychowanie fizyczne:

Proszę wykonywać ćwiczenia ogólnorozwojowe, które były wykonywane na lekcjach oraz polecam gry planszowe i stolikowe.

          Proszę przeczytać lekturę pt. „Jak Wojtek został strażakiem”. Czesława Janczarskiego.

 


 

 

 27.03.2020r (piątek)

 

Edukacja polonistyczna:

Temat: Strach ma wielkie oczy.

            Proszę wysłuchać opowiadania pt. „Strach ma wielkie oczy”- podręcznik str.44 i 45, czytanego przez osobę dorosłą. (zdjęcie w załączniki nr.1)

Nazwanie emocji osób przedstawionych na zdjęciach. Wypowiedzi dziecka na temat:

- Co mogło się wydarzyć i co mogą czuć osoby przedstawione na ilustracjach?- karty ćwiczeń str.47, ćw.1

Układanie, zapisywanie i wyjaśnianie znaczenia przysłowia ułożonego z rozsypanki wyrazowej- karty ćwiczeń str.47 ćw.2

Edukacja matematyczna:

            Obliczenia kalendarzowe w obrębie tygodnia. Podawanie nazw dni tygodnia. Utrwalenie pojęcia tydzień- podręcznik str.100

Pierwszy zawsze poniedziałek.

Drugi wtorek - to wiedziałem.

Trzecia środa - dzień środkowy.

Czwarty czwartek jest gotowy.

Piąty piątek  - koniec pracy.

Szósta sobota  - cieszą się rodacy.

Siódma niedziela - pełen relaks.

OTO TYDZIEŃ, ZNACIE GO TERAZ!

Uzupełnianie dat na kartach kalendarza. Utrwalenie pojęć związanych z czasem (tydzień)- karty ćwiczeń str.46 ćw.1

Edukacja plastyczna:

            Wykonaj pracę plastyczną techniką kolaż pt.” Oswajamy strachy”

Naklej na karton gotowe elementy wycięte z gazet, czasopism, tworząc kompozycję plastyczną na podany temat. Uzupełnij pracę pastelami- powodzenia.

Przypominam o chowaniu prac do teczek.