Dzień 30.03.2020r (poniedziałek)
Edukacja polonistyczna:
Temat: Wprowadzenie liter ż, Ż na podstawie wyrazu żaba i Żaneta.
Wysłuchaj uważnie treści tekstu z podręcznika str.46, czytanego przez osobę dorosłą.
Wypowiedz się na temat ilustracji i wysłuchanego tekstu- podr. str.47:
- Co ciekawego znalazły Marysia i Żaneta na łące?
- Co Marysia zaproponowała Żanecie?
- W jaki sposób Żaneta żartowała z Marysi?
- Jak należy żartować, żeby nikogo nie urazić i nie sprawić mu przykrości?
Analiza i synteza słuchowa wyrazów z głoską ż.
Ćwiczenia w czytaniu tekstów na różnych poziomach.
Wprowadzenie liter ż, Ż- ćwiczenie w pisaniu- karty ćwiczeń str.49 ćw.3
Napisz w zeszycie literę małą ż, wielką Ż i wyrazy żaba i Żaneta.
Edukacja matematyczna:
Rozwiązanie zadania tekstowego związanego z obliczeniami kalendarzowymi- karty matematyczne str.46 ćw.2
Uzupełnianie dat na kartach z kalendarza. Rozwiązania zadania tekstowego związanego z obliczeniami kalendarzowymi- karty matematyczne str.47 ćw.3
Naucz się na pamięć wiersza pt.” Prima aprilis”- Marcina Przewoźniaka na 06.04.2020r.
fotografia_wiersza_zalacznik_nr1.jpg
Dzień 31.03.2020 (wtorek)
Edukacja polonistyczna:
Temat: Utrwalenie litery Ż
Ćwiczenia ortograficzne- Karty ćwiczeń str.48 ćw.1.
Czytanie ze zrozumieniem. Zaznaczenie kolorem pól z poprawnymi odpowiedziami. Odczytanie hasła- karty ćw. str.48 ćw.2
Podawanie nazw obrazków i uzupełnianie brakujących liter- karty ćwiczeń str.49 ćw.4
Napisz w zeszycie dwa zadania zawierając dowolne wyrazy z literą ż.
Przypominam o codziennym doskonaleniu czytania.
Zadanie dla chętnych.
Ułóż opowiadanie związane z dniem prima- aprilis z wykorzystaniem wyrazów z „ ż „ (01.04.2020)
Pomocniczy tekst:
Pewnego razu w parku spotkała się żaba z jeżem. Opowiadali sobie nawzajem żarty. Jeż tak głośno się śmiał, że obudził różową wróżkę. Wróżka też lubiła żarty. Zapytała, czy może się przyłączyć. Tak świetnie razem się bawili, że nie zauważyli kiedy się ściemniło. Gdy się rozstawali, jeż zauważył na granatowym niebie piękny, okrągły księżyc.
-Podobno, gdy jest pełnia, spełniają się nasze życzenia - powiedziała żaba. - Ja mam jedno małe marzenie. Chciałabym, aby pocałował mnie prawdziwy książę.
Edukacja matematyczna:
Temat: Matematyka w działaniu.
Dodawanie w zakresie 20 bez przekroczenia progu dziesiątkowego. Zaznaczenie par liczb, których suma wynosi 10-karty matematyczne str.48 i 49, str. 50, ćw.1
Edukacja przyrodnicza:
Na podstawie wcześniej czytanej czytanki pt. „Kropla wody” (Można przeczytać raz jeszcze przed rozmową), postaraj się odpowiedzieć na pytania:
v Czy woda jest dostępna dla każdego człowieka?
v Dlaczego należy szanować wodę?
v W jaki sposób można oszczędzać wodę?
v Jak twoja rodzina oszczędza wodę?
v Dlaczego woda znajdująca się na naszej planecie nie zawsze nadaje się do picia?
v Jak inaczej nazywamy Ziemię? (błękitna planeta)
Wychowanie fizyczne:
Przypominam o wykonywaniu ćwiczeń ogólnorozwojowych
Dzień 01.04.2020 (środa)
Edukacja polonistyczna:
Temat: Strażacy w akcji.
Wysłuchaj tekstu, podręcznik str.50 czytanego prze osobę dorosła.
Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu:
- Ø Na czym polega praca strażaka?
- Ø Kiedy należy wezwać straż pożarną?
- Ø Jaki jest numer alarmowy straży pożarnej? (998)
Przypominam inne numery alarmowe:
- Policja- 997
- Pogotowie ratunkowe- 999
- Ogólnoeuropejski numer alarmowy do wszystkich służb- 112
Ćwiczenia w czytaniu tekstów na różnych poziomach
ü podr. str.50/ karty ćw. str.104
ü podr. str.80, 81,90
Gimnastyka oka i języka- podręcznik str.51. ćw.1
Wypowiedzi na temat pojazdów używanych przez służby ratunkowe. Odczytanie numerów alarmowych- podr. str.51. ćw.2
Naucz się pięknie czytać tekst pt. „Praca strażaka”- podr. str.50
Ułóż i napisz do zeszytu dwa zdania z wyrazami: pożar, żyrafa.
Edukacja matematyczna:
Temat: Matematyka w działaniu.
Doskonalenie rachunku pamięciowego. Zaznaczanie odpowiednich liczb i zapisywanie działania sumy w zakresie 20- karty matematyczne str.51. ćw.2, str.81, ćw.9 i 10
Edukacja techniczna:
Przygotuj samodzielnie zdrowe kanapki, używając do nich jadalnych części warzyw np. szczypiorku, rzodkiewki, cebuli, pomidora, ogórka, rzeżuchy, pora, natki pietruszki.
Przypominam o chowaniu wszelkich prac plastycznych do teczki, będą oceniane po powrocie do szkoły.
Dzień 02.04.2020
Edukacja polonistyczna:
Temat: Lektura pt: „Jak Wojtek został strażakiem”, Cz. Janczarskiego
Wielozdaniowe wypowiedzi na temat wysłuchanej lektury pt: „Jak Wojtek został strażakiem”. Cz. Janczarskiego
v Gdzie toczy się akcja utworu?
v Czym zajmują się strażacy?
v Co strażacy robią w czasie wolnym?
v Kto jest komendantem ochotniczej staży pożarnej w Kozich Różkach?
v Kto chciał zostać strażakiem i o czym marzył?
v Co wywołało pożar?
v Jakie znacie inne przyczyny pożaru?
v Kto uratował małego Henia?
v Co dalej zrobił Wojtek?
v Jak nagrodzono odwagę Wojtka?
Ćwiczenia w kształtnym pisaniu- karty ćwiczeń str.50, ćw.1
Dobieranie nazw cech pasujących do strażaka i uzupełnianie nimi odpowiedzi- karty ćw. str.50, ćw.2
Odczytywanie i zapisywanie nazw służb ratunkowych oraz ich numerów telefonów- karty pracy str.51, ćw.3
Czytanie ze zrozumieniem zdań oraz łączenia ich z ich właściwą odpowiedzią- kart ćw. str.51, ćw.4
Wychowanie fizyczne:
Przykładowy zestaw ćwiczeń dla dzieci w załączniku.
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8
Dzień 03.04.2020
Edukacja polonistyczna:
Temat: Wiosenne porządki.
Rozmowa na temat ilustracji i wysłuchanego tekstu- podręcznik str.52 i 53
- Gdzie wybrała się klasa Jerzego?
- Czym martwił się Jerzy?
- Co dzieci zauważyły nad rzeką?
- Co postanowiły zrobić?
- Dlaczego należy dbać o porządek w naturalnym środowisku?
- Co można zrobić, żeby nie zaśmiecać środowiska?
- Analiza i synteza wyrazów z „rz”
Wyszukiwanie w tekście wyrazów, w których występuje „rz” –
podr. str.52 i 53
Ułóż jedno zdanie z dowolnym wyrazem zawierającym dwuznak „rz”
Ćwiczenia grafomotoryczne przygotowujące do pisania dwuznaku „rz”- karty ćwiczeń str.52, ćw.1 i 2
Odszukanie i kolorowanie wyrazów z „rz”- karty ćw.str.52, ćw.3
Nauka pisania rz, Rz na podstawie rzeka, Jerzy- karty ćwiczeń
str.53, ćw.4
Przeliczanie głosek i liter w nazwach obrazków- karty ćwiczeń
str.53, ćw.5
Napisz w zeszycie dwuznaki rz i Rz wyrazy jarzębina i Jerzy oraz zdanie: Bardzo lubię zbierać grzyby w lesie.
Edukacja matematyczna:
Rozwiązywanie zadań na dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 20- podręcznik str.98,99
Gra matematyczna „Suma” doskonaląca dodawanie w zakresie 20. Zapoznanie zasadami gry- karty matematyczne str.54 i 55, ćw.1
Edukacja plastyczna:
Narysuj i pomaluj kredkami ołówkowymi- ilustrację do lektury pt: „Jak Wojtek został strażakiem”, Cz. Janczarskiego.
Przypominam o chowaniu wszelkich prac do teczki!!!